• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Inget tips egentligen (även om jag gillar klockan), men konstaterar att vissa är så pass miljövänliga att dom återvinner bilder rakt av 🙂 @Anders Forsberg


 
Inget tips egentligen (även om jag gillar klockan), men konstaterar att vissa är så pass miljövänliga att dom återvinner bilder rakt av 🙂 @Anders Forsberg


Intressant! Det borde ju vara brott mot upphovsrätten! Klockan har övrigt varit min ett tag;-)
 
Inget tips egentligen (även om jag gillar klockan), men konstaterar att vissa är så pass miljövänliga att dom återvinner bilder rakt av 🙂 @Anders Forsberg



Intressant.
Tack för heads-up!
Tror inte att en stämning blir särskilt aktuellt. ;)
Jag har däremot pratat med annonsören ifråga och fått honom att förstå upplägget med bildrättigheter.


Intressant! Det borde ju vara brott mot upphovsrätten! Klockan har övrigt varit min ett tag;-)

Ja, det är så klart inte okej att bara använda andras bilder vind för våg.
Mest tråkigt tycker vi annars det är att priset blir så pass mycket bättre på Catawiki. :(
 
Intressant.
Tack för heads-up!
Tror inte att en stämning blir särskilt aktuellt. ;)
Jag har däremot pratat med annonsören ifråga och fått honom att förstå upplägget med bildrättigheter.




Ja, det är så klart inte okej att bara använda andras bilder vind för våg.
Mest tråkigt tycker vi annars det är att priset blir så pass mycket bättre på Catawiki. :(
Är den ommålad? “AUTOMA TIC" och inget “SWISS" eller liknande på tavlan...
 
Klämde på den här 105.012-66 CB igår på Crafoord. Såldes förra året för 160 tkr, men köparen ångrade sig. Jag är ingen expert på Speedmaster, men tyckte den såg väldigt fin ut!
29A9780D-33C0-4A48-8CE7-3F864B6013A6.jpeg
 
Klämde på den här 105.012-66 CB igår på Crafoord. Såldes förra året för 160 tkr, men köparen ångrade sig. Jag är ingen expert på Speedmaster, men tyckte den såg väldigt fin ut!
29A9780D-33C0-4A48-8CE7-3F864B6013A6.jpeg
Knappast 160k-fin dock. ;)

Rimligare nivå nu. Fin klocka.
 
Klämde på den här 105.012-66 CB igår på Crafoord. Såldes förra året för 160 tkr, men köparen ångrade sig. Jag är ingen expert på Speedmaster, men tyckte den såg väldigt fin ut!
29A9780D-33C0-4A48-8CE7-3F864B6013A6.jpeg
Betyder ”slagauktion” att de inte vill ta den i retur en gång till?
 
Absolut ommålad säger jag som haft den i min ägo😎 Det känns som det mesta vintage på Catawiki är hårt renoverat, men folk köper glatt ändå till ganska höga priser. Experterna de visar foto på har mycket på sina samveten!
”Det mesta” kan nog vara att ta i lite väl. Men visst är det mycket fulur. Angående priserna där så tycker jag att det är ganska spretigt. Har förvånats ganska ofta över riktiga fyndpriser på Catawiki när jag försöker läsa på om någon klocka och halkar in på deras avslutade objekt. Men då har det nog oftast varit yngre grejer än vad jag tror att du intresserar dig mest för, dvs att jag oftast kikat på klockor från 70- till 90-talet där.
 
”Det mesta” kan nog vara att ta i lite väl. Men visst är det mycket fulur. Angående priserna där så tycker jag att det är ganska spretigt. Har förvånats ganska ofta över riktiga fyndpriser på Catawiki när jag försöker läsa på om någon klocka och halkar in på deras avslutade objekt. Men då har det nog oftast varit yngre grejer än vad jag tror att du intresserar dig mest för, dvs att jag oftast kikat på klockor från 70- till 90-talet där.
Jag tror du har rätt om lite nyare ur, men 30-50-tal är det ofta hårt renoverat utan tydlig beskrivning av detta. Jag har dock gjort en del fynd!
 
Såldes en CB på C24 för några månader sedan. Bra skick för drygt 150. Fransk säljare, men minns den var levererad till Sverige.
Chono24 är sällan ett bra riktmärke och det betyder inte heller att det pris som fanns där var det som betalades i slutändan. Men det finns givetvis också folk som bara betalar för mycket ibland. Denna klocka ser fin ut men den är ju inte direkt extraordinär. Det skulle förvåna mig om den till slut säljer för en sån summa.
 
Chono24 är sällan ett bra riktmärke och det betyder inte heller att det pris som fanns där var det som betalades i slutändan. Men det finns givetvis också folk som bara betalar för mycket ibland. Denna klocka ser fin ut men den är ju inte direkt extraordinär. Det skulle förvåna mig om den till slut säljer för en sån summa.
Hoppas du har rätt😉
 
Split second chronograph och perpetual calendar inte varje dag man ser en sådan på auktion 😍
 
Charmigt med alla tillbehör, överkomligt pris också men med den ganska rejäla brasklappen att klockan är "not currently running".
s-l1600.jpg

 
Tillbaka
Topp