• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Ute på Tradera. Värde?
1684643489604.png
1684643489604.png

Mellan 30-40 beroende på skick, tror jag. Sålts några här på forumet så du kan lätt söka.

Finns en Breitling Televerket ute på Tradera nu. Skicket?
Bilderna är inte de bästa, men jag tycker skicket ser bra ut! Håller med Corgi om > 30 tkr.

Redigering! Kollade lite väl snabbt. Det är modellen med Valjoux 7730 och inte pelarkronografen Venus 178. Då skulle jag nog inte ge mer än 18-20!
 
Senast ändrad:
Knappast 160k-fin dock. ;)

Rimligare nivå nu. Fin klocka.
Tydligen 170k-fin. Jag greppar det inte riktigt men jag har uppenbarligen noll koll. :)

22.5-% avgift? 208k tutti isåfall. Oklart om det är sjukt eller imponerande…

Hoppas den hämtas ut denna gång.

 
Tydligen 170k-fin. Jag greppar det inte riktigt men jag har uppenbarligen noll koll. :)

22.5-% avgift? 208k tutti isåfall. Oklart om det är sjukt eller imponerande…

Hoppas den hämtas ut denna gång.

En dum fråga bara @105.012 vad är det som gör att den stack så mycket? Är den korrekt för dess ref sen ingen korrekt länk heller?
 
Tydligen 170k-fin. Jag greppar det inte riktigt men jag har uppenbarligen noll koll. :)

22.5-% avgift? 208k tutti isåfall. Oklart om det är sjukt eller imponerande…

Hoppas den hämtas ut denna gång.


25% avgift på Auctionet.
Men ja, jag tycker också att den blev dyrare än vad den kanske borde.
 
Tydligen 170k-fin. Jag greppar det inte riktigt men jag har uppenbarligen noll koll. :)

22.5-% avgift? 208k tutti isåfall. Oklart om det är sjukt eller imponerande…

Hoppas den hämtas ut denna gång.

Just 105.012 har på det senaste ökat i pris för bättre exemplar. Nej 212k fin är den inte, det tycker jag med. Och det som jag tycker borde driva ner den är att den har skrap från försök att öppna på bakboetten. Vad det gäller tavlan tycker jag den ser ut att vara i väldigt bra skick. Däremot tror jag man behöver se den i verkligheten för att avgöra färgerna på lysmassan då det känns oklart hur rätt färgerna är på bilderna mot verkligheten. Annars så har den alla delar som är orginal från tillverkningen, till och med glaset. Att tex visarna har en lite mörkare ton mot ändarna är väldigt vanligt och ett sunt tecken på att inte lysmassan har mixtrats med.

Jag har kikat igenom c24 och jag kan inte hitta en som är bättre i skick än denna. Däremot så har William två till salu som kan vara mer intressanta.

Den ena är dyrare än den som var på auktion. Den har HF case och i toppskick och med länk:
1-2022-04-22-08-56-29.jpg


Och sen är en CB listad som verkar vara i väldigt bra skick (url verkar inte fungera?) för 185k:
1-img_012-1024x1024.jpg
 
Just 105.012 har på det senaste ökat i pris för bättre exemplar. Nej 212k fin är den inte, det tycker jag med. Och det som jag tycker borde driva ner den är att den har skrap från försök att öppna på bakboetten. Vad det gäller tavlan tycker jag den ser ut att vara i väldigt bra skick. Däremot tror jag man behöver se den i verkligheten för att avgöra färgerna på lysmassan då det känns oklart hur rätt färgerna är på bilderna mot verkligheten. Annars så har den alla delar som är orginal från tillverkningen, till och med glaset. Att tex visarna har en lite mörkare ton mot ändarna är väldigt vanligt och ett sunt tecken på att inte lysmassan har mixtrats med.

Jag har kikat igenom c24 och jag kan inte hitta en som är bättre i skick än denna. Däremot så har William två till salu som kan vara mer intressanta.

Den ena är dyrare än den som var på auktion. Den har HF case och i toppskick och med länk:
1-2022-04-22-08-56-29.jpg


Och sen är en CB listad som verkar vara i väldigt bra skick (url verkar inte fungera?) för 185k:
1-img_012-1024x1024.jpg
Patinan på dessa är ofta rätt så tråkig. Denna stack inte direkt ut för att någon skulle få för sig att betala premium.

Att William har en bättre med länk billigare säger väl det mesta. Han kan säkerligen kräma ut 10-20% mer än många andra beroende på vem han är och det lojala följe som han har.

Att denna gick högt berodde troligtvis bara på att två personer bestämt sig för att köpa den. En av personerna huserar här i tråden och är öppen med sitt budande.
 
Ovanlig Zenith 2000 med kaliber 135 på Tradera. Liten skada på den fina tavlan, men annars i trevligt skick. Urverken på dessa är oftast bland de bästa 135 som går att hitta eftersom den skruvade boetten skyddar verket på bästa sätt. Många andra 135 har snäpplock (undantag finns). Kronan är inte original oavsett vad säljaren säjer, men det är ju enkelt åtgärdat vid service. Jag behöver inte fler, men allt under 18-20 tkr skulle jag betrakta som ett fynd!
21190976-0BE0-4B41-B9C0-4DFEA739D22D.jpeg
 
Ovanlig Zenith 2000 med kaliber 135 på Tradera. Liten skada på den fina tavlan, men annars i trevligt skick. Urverken på dessa är oftast bland de bästa 135 som går att hitta eftersom den skruvade boetten skyddar verket på bästa sätt. Många andra 135 har snäpplock (undantag finns). Kronan är inte original oavsett vad säljaren säjer, men det är ju enkelt åtgärdat vid service. Jag behöver inte fler, men allt under 18-20 tkr skulle jag betrakta som ett fynd!
21190976-0BE0-4B41-B9C0-4DFEA739D22D.jpeg
Gillar inte finish på tavlan.
 
Hm, inte helt lätt ändå! Ovanlig modell med få exempel. Longitudi i Finland sålde en med likadan tavla för drygt 10 år sedan (verkar inte vara samma ur). Skulle nog helst velat se en applicerad stjärna. Typsnitt på logga och Swiss Made ser rätt ut.
3449DC93-B21E-499E-A359-38FA439AD8B5.jpeg
 
Hm, inte helt lätt ändå! Ovanlig modell med få exempel. Longitudi i Finland sålde en med likadan tavla för drygt 10 år sedan (verkar inte vara samma ur). Skulle nog helst velat se en applicerad stjärna. Typsnitt på logga och Swiss Made ser rätt ut.
3449DC93-B21E-499E-A359-38FA439AD8B5.jpeg
Såg den med, inte överförtjust i den heller. Men det är för dåliga bilder. Skulle den du länkade till vara original har de tex använt helt annat lack än de andra jämnåriga. Mycket är möjligt men ville ändå varna för att den tavlan ser lite knas ut.
 
Såg den med, inte överförtjust i den heller. Men det är för dåliga bilder. Skulle den du länkade till vara original har de tex använt helt annat lack än de andra jämnåriga. Mycket är möjligt men ville ändå varna för att den tavlan ser lite knas ut.
"Helt annan lack" är kanske ett vågat konstaterade på de dåliga bilderna. Skulle väl nog lika väl kunna vara hur bilderna är, eller?
 
Jag skulle nog helst vilja se den i verkligheten efter diskussionen här; är den rätt så är det inte bara en Zenith 2000 som är ovanliga i sig utan också med en ovanlig tavla. Så en ganska stor chansning skulle jag vilja ändra mitt ursprungliga tips till;-) Är tavlan fel, så lär det ju inte går att få tag på en ersättare i första taget!
 
Inte för att de nödvändigtvis har bättre koll än oss, men jag noterar att att par av det tyska/polska uppköparna lagt bud. Jag tar fram popcornen och låter marknaden bestämma!
 
Ok, har dock svårt att se vad du menar på dessa bilder?
Färgen och strukturen ser tokig ut. Skulle kunna vara att den inte har lack, skulle kunna vara omborstad. Kan vara från annan tillverkare än de andra tavlorna från fabrik. Möjligheterna är många men det är väldigt ovanligt att dessa variationer skulle vara naturliga. Varningen från mig kvarstår. Gillar inte heller visarna.
 
Tillbaka
Topp