Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Small till bra sista på slutet, 10xbudet före!https://www.tradera.com/item/620603304 episk budgivning för en fejk klocka
Fake? Hurdå? AM-tavla eller? Har dålig koll på dessa men reagerade på det helt galna priset. Kan någon ha lagt en nolla för mycket i sitt maxbud av misstag var min tankehttps://www.tradera.com/item/620603304 episk budgivning för en fejk klocka
Känns ju märkligt att 2st budare skulle göra det misstaget men vem vet, utväxlingen i priset var ju helgalen.Fake? Hurdå? AM-tavla eller? Har dålig koll på dessa men reagerade på det helt galna priset. Kan någon ha lagt en nolla för mycket i sitt maxbud av misstag var min tanke
Ja något konstigt har hänt helt klart. Bägge kontona som hade bud på 40k+ verkar vara legitima aktiva konton när man ser till omdömen och affärer senaste året.Känns ju märkligt att 2st budare skulle göra det misstaget men vem vet, utväxlingen i priset var ju helgalen.
Ja, tänkte samma, ibland när det ser märkligt ut så är även budande konton lite suspekta men inte i detta fallet..Ja något konstigt har hänt helt klart. Bägge kontona som hade bud på 40k+ verkar vara legitima aktiva konton när man ser till omdömen och affärer senaste året.
Jag har skrivit till säljaren via ett annat objekt. Sjukt nyfiken på om köparen opponerat sig på något sätt, eller om han bara betalat och tålmodigt väntar på sin vitgulds-BullheadJa, tänkte samma, ibland när det ser märkligt ut så är även budande konton lite suspekta men inte i detta fallet..
https://www.tradera.com/item/620603304 episk budgivning för en fejk klocka
Lite skillnad där ja
Tro vad Tradera då tar för provision på den affären?
Det högsta tradera tar är 200 kr (exkluderat tillägg så som reservationspris). Det är 10% upp till 2000 kr där det sedan stannar på 200 kr per såld annons oavsett slutpris.Tro vad Tradera då tar för provision på den affären?
Nu till salu.Jag köpte klockan men såg direkt när jag fick den att den ursprungligen haft fasta bandstift som tagits bort eller gått sönder (och rätt illa dessutom) vilket lämnade små inte så djupa gropar kvar som definitivt inte duger till att sätta bandstift i.
Detta var ingenting säljaren nämnde eller gick att tyda på bilderna så alternativen var att löda på nya fasta bandstift eller borra upp bättre hål men inget av alternativen var jag särskilt sugen på då det dels inte är original till referensen och dels inte är en chansning jag vill ta på en så pass dyr klocka.
(Svårt att tyda att detta inte bara är vanliga hål som är smutsiga / lite nötta)
Så jag valde att returnera klockan och nu har säljaren borrat upp nya hål med pelarborr, men jag vet inte hur bra resultatet blev då han bara visar bilder med bandstiften på.
Synd då jag gillade tavlan och boetten i övrigt men inte kul med en manipulerad boett.
Ofta ett extrakt skulle tala om fasta bandstift?Nu till salu.
Nu till salu.
Fick 2000€ som svar när jag frågade. Bra gissat !Det var inget långskott direkt. Fick du reda på pris? €2200?
Fick 2000€ som svar när jag frågade. Bra gissat !
Trist men inte så oväntat, självklart vet han om att klockan egentligen ska ha fasta bandstift säljaren la till och med till denna information i annonsen på Tradera.Nu till salu.
Mer av en fråga - fanns det automat versioner av klassiska Bond Seamaster 300 som var automatiska utan kronometer märkning/certifiering som denna påstås vara? Men Bukowskis har ju öppnat den och kalibern är mekanisk etc tyder ju på det. "Non-chronometer" var en ny benämning också. Jag hade tagit för givet att denna var en kvarts med tanke på tavlans märkning.
Omega, Seamaster, Professional, "Non-Chronometer", armbandsur, 41 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Fel insert i dykningen dessutom i så fall?Slog på referensen och fick upp att det ska vara en Quartz i den.
Vintage Uhren: Seamaster 300 (James Bond) SU 196.1503 | OMEGA DE®
Entdecken Sie die Vintage OMEGA® Kulturh Seamaster 300 (James Bond) SU 196.1503,die im Jahre 1993 hergestellt wurde!www.omegawatches.com
Så en knepig franken?
Vad är det där för en saftig bit?@Aurum jag korspostar lite. Inte heller en auktion men när vi redan rört oss från ämnet...
Djupmätare som @seikoswede fyndat. Nästan lika stor som en Invicta.Vad är det där för en saftig bit?
Jag har varit i kontakt med Bukowskis och de bekräftar att det är ett mekaniskt urverk och att även Omega godkänt den. Korrekt referens är 2532.86.000. Verkar vara extremt ovanliga vid sök.Mer av en fråga - fanns det automat versioner av klassiska Bond Seamaster 300 som var automatiska utan kronometer märkning/certifiering som denna påstås vara? Men Bukowskis har ju öppnat den och kalibern är mekanisk etc tyder ju på det. "Non-chronometer" var en ny benämning också. Jag hade tagit för givet att denna var en kvarts med tanke på tavlans märkning.
Omega, Seamaster, Professional, "Non-Chronometer", armbandsur, 41 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Rare and important! ...hade det varit en Rolex hade den haft ett koolt smeknamn och fet premie, KBK...Jag har varit i kontakt med Bukowskis och de bekräftar att det är ett mekaniskt urverk och att även Omega godkänt den. Korrekt referens är 2532.86.000. Verkar vara extremt ovanliga vid sök.
Den har ju fått ett koolt påhittat smeknamn - "Non Chronometer"...Rare and important! ...hade det varit en Rolex hade den haft ett koolt smeknamn och fet premie, KBK...
Jag minns hur larvigt jag tyckte det var när folk ville ha premie för sina "Ultraman" Speedys (med röd kilformad kronosekund) för 20 år sen... då var det ingen premie, men det blev det ju senare sas...
”Urtavla: Mycket fin proffs-renoverad urtavla i fint skick. Se bilder för egen bedömning av urtavlans skick.”Vad säger omegahajarna om den här? Rätt?
Vintage Omega Seamaster Ranchero 30mm herrklocka från 1959 - Ref. 2990-1
Pris: 23000 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga armbandsur på Tradera.www.tradera.com
”Urtavla: Mycket fin proffs-renoverad urtavla i fint skick. Se bilder för egen bedömning av urtavlans skick.”