• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

kriegela

Breitling

Bilagor

  • IMG_0270.jpeg
    IMG_0270.jpeg
    60.2 KB · Visningar: 13

Dr. D

Patek
2-Faktor
Lite sugen på denna 90-tals Sinn:

https://auctionet.com/3288891-sinn-armbanduhr

Vad tycker man på Forum om sånt?
Modellen heter 8826ti - inte helt vanlig.

 

slideruler

KS Explorers Club
2-Faktor

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tyska eBay











 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Franska eBay








 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Italienska eBay















 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Åsikter om denna? Eller snarare, vad tror ni den landar på?


För det första är väl speedking 30mm utan krona.

Säljaren har jag varit i kontakt med om en annan klocka men han ville inte lägga energi på att ta reda på det jag ville veta så jag hoppade den.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
För det första är väl speedking 30mm utan krona.

Säljaren har jag varit i kontakt med om en annan klocka men han ville inte lägga energi på att ta reda på det jag ville veta så jag hoppade den.
Konstig svenska. Känns som Google translate vilket är konstigt när de är baserade i Sverige. Men kan ju vara någon som är dålig på svenska…vilket inte behöver vara dåligt. Kollade en annan klocka som de säljer och den var också konstigt beskriven. En Tudor BB 36. Lite fishy intryck av säljaren.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Konstig svenska. Känns som Google translate vilket är konstigt när de är baserade i Sverige. Men kan ju vara någon som är dålig på svenska…vilket inte behöver vara dåligt. Kollade en annan klocka som de säljer och den var också konstigt beskriven. En Tudor BB 36. Lite fishy intryck av säljaren.

Verkar vara en ung kille. Han annonserar i olika facebookgrupper ibland men verkar inte ha så mycket kunskap om det han säljer. Så här beskrev han sin speedking.

——————————————————————

Upptäck en fantastisk klassiker - Rolex Oyster Speedking 16.000kr.

Klockan har varit omkring sedan 1957. Den har med sitt läderband, och guldiga ram en fin vintage-look. Det är ett mycket sällsynt samlarfynd. Enligt serienummer 15649 existerar det inte många av dessa modeller.

Rolexen har en guld/stål boett, som från sida till sida mäter upp till 35mm. Med klockan kommer den traditionella, gröna Rolex kartongen.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Konstig svenska. Känns som Google translate vilket är konstigt när de är baserade i Sverige. Men kan ju vara någon som är dålig på svenska…vilket inte behöver vara dåligt. Kollade en annan klocka som de säljer och den var också konstigt beskriven. En Tudor BB 36. Lite fishy intryck av säljaren.

Blir inte klok på om det är Google eller någon person som försöker vara överdrivet formell, men som inte hanterar det. Ändå rätt kul på profilen… ”Inte alla varor är i befintligt skick”.
 

martaSM30

Audemars

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Den måste ha varit otroligt avant-garde i början av förra århundradet! Jag tycker all proveniens adderar något till en klocka. Roligt att ha information om ägarhistoriken även om det inte handlar om kungligheter eller rockstjärnor.
Tror jag inte, är väl snarare mitten än tidigt 1900-tal. Gubelinlänken är det finaste där kan jag tycka.
 
Topp