kriegela
Basic
Lite sugen på denna 90-tals Sinn:
https://auctionet.com/3288891-sinn-armbanduhr
Vad tycker man på Forum om sånt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gå för det ifall du gillar klockanLite sugen på denna 90-tals Sinn:
Modellen heter 8826ti - inte helt vanlig.Lite sugen på denna 90-tals Sinn:
Skulle aldrig ens överväga att köpa ett ryskt armbandsur idag. Jag äger dessvärre flera Vostok som jag hellre destruerar än säljer vidare.Fullbox
Mekaniska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mekaniska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Det stämmer, ovanliga minst sagt.Inte så ofta en Kronometer Stockholm-märkt Damas Marinograf dyker upp! Maffig Super Compressor-boett. Visarna verkar fått ny lysmassa, men annars tycker jag den ser fin ut! Visst har du en fin sådan @Aurum ?
Åsikter om denna? Eller snarare, vad tror ni den landar på?
Automatiska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
För det första är väl speedking 30mm utan krona.
Säljaren har jag varit i kontakt med om en annan klocka men han ville inte lägga energi på att ta reda på det jag ville veta så jag hoppade den.
Konstig svenska. Känns som Google translate vilket är konstigt när de är baserade i Sverige. Men kan ju vara någon som är dålig på svenska…vilket inte behöver vara dåligt. Kollade en annan klocka som de säljer och den var också konstigt beskriven. En Tudor BB 36. Lite fishy intryck av säljaren.För det första är väl speedking 30mm utan krona.
Säljaren har jag varit i kontakt med om en annan klocka men han ville inte lägga energi på att ta reda på det jag ville veta så jag hoppade den.
Konstig svenska. Känns som Google translate vilket är konstigt när de är baserade i Sverige. Men kan ju vara någon som är dålig på svenska…vilket inte behöver vara dåligt. Kollade en annan klocka som de säljer och den var också konstigt beskriven. En Tudor BB 36. Lite fishy intryck av säljaren.
Konstig svenska. Känns som Google translate vilket är konstigt när de är baserade i Sverige. Men kan ju vara någon som är dålig på svenska…vilket inte behöver vara dåligt. Kollade en annan klocka som de säljer och den var också konstigt beskriven. En Tudor BB 36. Lite fishy intryck av säljaren.
Kanske chatgpt? Känns iofs galet slappt att inte kortläsa texterna i så fall, men inte orimligt.Blir inte klok på om det är Google eller någon person som försöker vara överdrivet formell, men som inte hanterar det. Ändå rätt kul på profilen… ”Inte alla varor är i befintligt skick”.
Kanske chatgpt? Känns iofs galet slappt att inte kortläsa texterna i så fall, men inte orimligt.
Intressant centrering av glasringenHär är samma klocka upplagd på en annan sida för 22 dagar sedan.
Här är samma klocka upplagd på en annan sida för 22 dagar sedan.
#glashusKanske chatgpt? Känns iofs galet slappt att inte kortläsa texterna i så fall, men inte orimligt.
Fin klocka, svag/tråkig proveniens.PATEK PHILIPPE. "Gübelin" Geneve, 18 k, tidigt 1900-tal.
Vackert arbetet armband i 18 k, Vikt totalt 50,5 g. Totallängd 19 cm, Boetten 2,5 cm, Proveniens Ebba Malmborg 1877 - 1963 (graverade initialer på boettens baksida), i gåva till Melanie Strömbäck gift med Marinchef Helge Strömbäck, sedan inom familjen. Originalask medföljer.auctionet.com
Den måste ha varit otroligt avant-garde i början av förra århundradet! Jag tycker all proveniens adderar något till en klocka. Roligt att ha information om ägarhistoriken även om det inte handlar om kungligheter eller rockstjärnor.Fin klocka, svag/tråkig proveniens.
Tror jag inte, är väl snarare mitten än tidigt 1900-tal. Gubelinlänken är det finaste där kan jag tycka.Den måste ha varit otroligt avant-garde i början av förra århundradet! Jag tycker all proveniens adderar något till en klocka. Roligt att ha information om ägarhistoriken även om det inte handlar om kungligheter eller rockstjärnor.
Och gravyrenTror jag inte, är väl snarare mitten än tidigt 1900-tal. Gubelinlänken är det finaste där kan jag tycka.