Det var länken jag syftade på. Är den inte original? Infästningen på boetten visar ju att den inte haft ett ”normalt” band iaf.Tror jag inte, är väl snarare mitten än tidigt 1900-tal. Gubelinlänken är det finaste där kan jag tycka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var länken jag syftade på. Är den inte original? Infästningen på boetten visar ju att den inte haft ett ”normalt” band iaf.Tror jag inte, är väl snarare mitten än tidigt 1900-tal. Gubelinlänken är det finaste där kan jag tycka.
Kan mycket väl ha sålts av Gubelin med den länken. Men det är Gubelinstämplar i länken så de har uppenbarligen tillverkat den. Denna typ av bandinfästning var inte så ovanlig förr.Det var länken jag syftade på. Är den inte original? Infästningen på boetten visar ju att den inte haft ett ”normalt” band iaf.
Ser ut som det är en konstgjord hype på dessa om man ser till "priset" idag jämför med tidigare. Lite kul modell men glasringen och visarna förstör den lite för mig. Detta är verkligen i linje med nuvarande hype på lite fula smyckesur från 80-90-talet.Kanske inte längre fyndläge, men intressant värdering på 8000kr av Crafoord i Lund. De är inget vidare på klockor, men exponeringen på Auctionet fixar det mesta;-)
Grymt fin AP som för mig är mycket mer intressant än Royal Oak!
ARMBANDUHR, AUDEMARS PIGUET, „ZEBRA“.
Stahl und Gold, mit manueller Zuordnung, 1980er Jahre, Kaliber 2003, Seriennummer B69194, integrierte Armlehne mit Faltschließe. Das Gehäuse ist ca. 3,3 cm x 2,5 cm groß. Das Armband ist ca. 15,5 cm lang.auctionet.com
Kanske inte längre fyndläge, men intressant värdering på 8000kr av Crafoord i Lund. De är inget vidare på klockor, men exponeringen på Auctionet fixar det mesta;-)
Grymt fin AP som för mig är mycket mer intressant än Royal Oak!
ARMBANDUHR, AUDEMARS PIGUET, „ZEBRA“.
Stahl und Gold, mit manueller Zuordnung, 1980er Jahre, Kaliber 2003, Seriennummer B69194, integrierte Armlehne mit Faltschließe. Das Gehäuse ist ca. 3,3 cm x 2,5 cm groß. Das Armband ist ca. 15,5 cm lang.auctionet.com
Var inne på Craaford en gång med bland annat ett ur för inlämning. Fick då berättat och demonstrerat av värderaren hur man vet om ett armbandsur är mekaniskt eller inte. Man vrider upp det och håller det bredvid örat, om man hör det ticka så är det mekaniskt
Klockan är på ett sätt roligare än bandet. Bra match ändå.Är man från Lund så ska man väl eg ha en länk likt denna. Klockan går att byta ut.
Wiwen Nilsson, armband silver med klocka Juvenia, Lund 1966. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Det beror på om man är från Lund eller ej men jag håller med är fina ihop också.Klockan är på ett sätt roligare än bandet. Bra match ändå.
Tänk, jag tycker precis tvärtom! Men jag är ju naturaliserad Lundabo!Klockan är på ett sätt roligare än bandet. Bra match ändå.
Lund spelar nog inte så stor roll. Tyvärr lite väl slätstruket band, tittade på den tidigare och hade hoppats på någon egen detalj.Det beror på om man är från Lund eller ej men jag håller med är fina ihop också.
Därför jag skrev, på ett sätt. Är skåning som pluggade i lund, men hjälper inte länken som är väldigt beige. Finns inga kul/egna detaljer. Ser ut som mycket annan. Klockan däremot har ett väldigt eget uttryck.Tänk, jag tycker precis tvärtom! Men jag är ju naturaliserad Lundabo!
Wiwen är ju helgonförklarad i Lund! Jag har köpt några av hans slätstrukna armband och halsband till kvinnor i min närhet. Jag kan säga att det går hem i Lund;-)Lund spelar nog inte så stor roll. Tyvärr lite väl slätstruket band, tittade på den tidigare och hade hoppats på någon egen detalj.
Auktionsobjektens bevakningspris?En del verkar hela tiden veta auktionsobjektens bevakningspris. Vad vet dom som inte jag vet?
Det brukar ju inte vara någon frimurarhemlighet, frågar man får man svarEn del verkar hela tiden veta auktionsobjektens bevakningspris. Vad vet dom som inte jag vet?
Frågar oxå ofta. För det mesta får man svar men inte alltid. 80 / 20 typOkej! Inte min erfarenhet. Ska fråga lite oftare.
Tycker du? Reagerade på att det var så svagt utbud.Många intressanta och roliga klockor här!
Collectible Timepieces
Vem som helst kan se att de är exklusiva och åtråvärda. Eleganta accessoarer för finsmakare och samlare. Men det är först när man tar sig inunder urtavlorna som klockornas förtrollande anatomi uppenbarar sig. Där ryms intrikata arbeten, förfinad mekanik med millimeterprecision som ger bärarna...auctionet.com
Tur vi gillar olikaTycker du? Reagerade på att det var så svagt utbud.
Musse-klockan kan de ju dock skriva att tavlan är skräp.Tur vi gillar olika
skräp vet jag inte. Men det är väl en aftermarket från 3:e part. Men alla har rätt till sin åsikt.Musse-klockan kan de ju dock skriva att tavlan är skräp.
Odeklarerade ommålade fantasitavlor är väl ändå skräp? Ovärdigt som det står nu iaf.skräp vet jag inte. Men det är väl en aftermarket från 3:e part. Men alla har rätt till sin åsikt.
Helt galna grejer. Blir för mycket för mig att ta in...https://www.monacolegendauctions.com/writable/media/auction/0033-0000/catalogue_0033.pdf
Tips och tips, de flesta har ju säkert koll redan men den här katalogen är otrolig. Ska bli kul att följa!
Ja det finns mycket otroliga bitar där faktiskt!Helt galna grejer. Blir för mycket för mig att ta in...
Håller med. Dock är min gamla Enicar riktigt bra.Tycker du? Reagerade på att det var så svagt utbud.
Den var nog den bästa där, iaf den jag fastnade vid.Håller med. Dock är min gamla Enicar riktigt bra.