• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Har fått till mig att kaplans system fungerar och väntas vara igång igen efter helgen. Tolkar infon jag fått som att kvalitetsauktionen verkar bli av som planerat.
Michael Kaplan säger detsamma i DI. Krishanterar fint när han skryter över deras experter och backuphantering samtidigt som det tar över en vecka att återställa sajten.

Det blir spännande att se om IMY sen är lika imponerade. Jag hoppas verkligen att hackarna enbart krypterade deras filer och inte bemödade sig att titta på dem. Köphistorik på den här typen av grejer kopplat till persondata är en spännande cocktail.
 
Michael Kaplan säger detsamma i DI. Krishanterar fint när han skryter över deras experter och backuphantering samtidigt som det tar över en vecka att återställa sajten.

Det blir spännande att se om IMY sen är lika imponerade. Jag hoppas verkligen att hackarna enbart krypterade deras filer och inte bemödade sig att titta på dem. Köphistorik på den här typen av grejer kopplat till persondata är en spännande cocktail.
Har inte läst artikeln, får göra det. Håller med, köp/sälj-historik i förening med persondata är inte bra. Bara att hålla tummarna för att uppgifterna inte spridits.
 
Senast ändrad:
Hej,

Hittat en Omega som jag är sugen på, gillar patinan på tavlan men jag är osäker på om klockan är vad beskrivningen säger. Visarna känns inte original?

Kort sagt jag behöver er hjälp med om jag ska gå vidare med det här eller gå vidare till annat :)
 

Bilagor

  • Skärmbild 2023-10-30 075530.png
    Skärmbild 2023-10-30 075530.png
    824.6 KB · Visningar: 13
  • Skärmbild 2023-10-30 075511.png
    Skärmbild 2023-10-30 075511.png
    854.5 KB · Visningar: 20
  • Skärmbild 2023-10-30 075425.png
    Skärmbild 2023-10-30 075425.png
    655.4 KB · Visningar: 21
Hej,

Hittat en Omega som jag är sugen på, gillar patinan på tavlan men jag är osäker på om klockan är vad beskrivningen säger. Visarna känns inte original?

Kort sagt jag behöver er hjälp med om jag ska gå vidare med det här eller gå vidare till annat :)
Jag tror du kan få svar på detta i Constellation-tråden! I den här tråden tipsar vi om auktioner!
 
Jag tror du kan få svar på detta i Constellation-tråden! I den här tråden tipsar vi om auktioner!
Ber om ursäkt för att inlägget hamnade i fel tråd. Stort tack för snabbt svar :)
 
Cool tre-kronor märkt Kronometer Stockholm på Kaplans:
0.png

Intressant, har vi sett militära KS tidigare? Lite udda att den inte är damm/fukt-skyddad. Har ju en själv som är märkt Luftforsvaret. Lite oklart hur den kom till.
 
Intressant, har vi sett militära KS tidigare? Lite udda att den inte är damm/fukt-skyddad. Har ju en själv som är märkt Luftforsvaret. Lite oklart hur den kom till.
Nej bara stoppur vad jag kan minnas, tex:
hd_item_1867691_7a20905867.jpg

 
Vad menar du med "Lite oklart hur den kom till"?
Finns inga fler kända Breitling 765 Luftforsvaret så tills någon hittar något officiellt så vet vi ju inte hur den kom till.
 
Senast ändrad:
Vad menar du med "Lite oklart hur den kom till"?
Finns ett gäng klockor, typ 14 kända som är märkta med Luftforsvarets logga, En Ebel, Aurums Breitling och resten Movado. Men ingen har hittat någon historia vart de kommer ifrån och vad de används till.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp