• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

image.jpg

image.jpg

Alan Bean's 18K Gold Omega Speedmaster
https://www.bonhams.com/press_release/18919/

Bara att ropa in.

Tänkte köpa denna men var och tittade på den idag och den är helt slut. Avråder helt klart till köp. Sörjer verkligen detta då det är en underbar dinka.
Jag var med supersugen, var nere tre gånger o kollade..jag hade dock inte haft några problem med den om man hade bytt glaset...

Jag var med supersugen, var nere tre gånger o kollade..jag hade dock inte haft några problem med den om man hade bytt glaset...
Oj, då är du verkligen förlåtande. Stretch, spel och bucklorna på länken samt tillrundningen av boetten gick inte att återställa utan att lägga till material. Mitt enda alternativ var att skrota länken och sätta boetten i en lapping machine. Har haft en i stål och charmen ligger i boettens otympliga kantighet. Som sagt riktigt synd detta, var beredd att gå klart högre.

Oj, då är du verkligen förlåtande. Stretch, spel och bucklorna på länken samt tillrundningen av boetten gick inte att återställa utan att lägga till material. Mitt enda alternativ var att skrota länken och sätta boetten i en lapping machine. Har haft en i stål och charmen ligger i boettens otympliga kantighet. Som sagt riktigt synd detta, var beredd att gå klart högre.
Jag håller med om att den verkligen var sliten , men det avspeglade sig på priset tycker jag....

Ja lär ju vara någon här eller på TTT om nu inte alla är med på båda.... Såg att kundnumret var under 100k, lär nog vara före 2010, minst. Således inget impulsköp av någon som råkade klicka in på kaplans.

Poor Mans royal oak utan att va en plankning?
Kommer bli svinbillig...
Häng på integrerad-länk-trenden som eriksson850 styr upp med sin skööna Zenith
http://www.ebay.co.uk/itm/221750314583
$_57.JPG

Wyler Vetta Astorera (vettefan vad astorera är för nåt, italienskt...), inte allas smak, men inte i mittfåran!
Fullt fungerande 7750 vad jag kan förstå, gryymt smidig boett (hade samma på min 7757) minsta 7750-boett jag sett...
http://www.ebay.co.uk/itm/141638815435
SAM_0567_zpsdn2pcxfp.jpg

Poor Mans royal oak utan att va en plankning?
Kommer bli svinbillig...
Häng på integrerad-länk-trenden som eriksson850 styr upp med sin skööna Zenith
http://www.ebay.co.uk/itm/221750314583

Wyler Vetta Astorera (vettefan vad astorera är för nåt, italienskt...), inte allas smak, men inte i mittfåran!
Fullt fungerande 7750 vad jag kan förstå, gryymt smidig boett (hade samma på min 7757) minsta 7750-boett jag sett...
http://www.ebay.co.uk/itm/141638815435

Haha, fast jag trodde jag hade en Eterna... ;)

Aquastaren var väl lite kul, om den nu som du säger går för ett vettigt pris.

Wylern vettefan. Plastverk i en udda 90-tals boett och med en tavla som det ser ut som något någon fixat med en färgpenna... :)

Har dem blivit så dyra?

Läcker tavla men är timmarkeringarna avskrapade?

det är ju tavlan som är hela värdet här, resten av paketet är väl 35'? men det är ju knasigt mycket, gillar inte tavlan nåt vidare heller, ingen mysig chokladbrun tropical precis, som fretig noterar är ju lumen väck, tror att det är vitt under markeringarna original (som på rolex) så nån har målat dit markeringar i "rätt" färg, känns ju sådär... just 105.003-åren är ovanliga tropical, men ändå....

rätt:
p1000655z9k5w.jpg

det är ju tavlan som är hela värdet här, resten av paketet är väl 35'? men det är ju knasigt mycket, gillar inte tavlan nåt vidare heller, ingen mysig chokladbrun tropical precis, som fretig noterar är ju lumen väck, tror att det är vitt under markeringarna original (som på rolex) så nån har målat dit markeringar i "rätt" färg, känns ju sådär... just 105.003-åren är ovanliga tropical, men ändå....
rätt:

rätt:
p1000655z9k5w.jpg
Rätt men ändå fel .Det där är en 2998 medan den andra är en 105.003 med stepped dial och closed spaced index .

Det är hans gamla :)
Jag la ett bud för att typ "komma ihåg" den.. Men jag har inte för avsikt att köpa den om den inte skulle stanna där den ligger nu. Helt klart en av de roligare sportrollarna.
Just nu ligger den väl 1000-1500 USD under USA priserna. Visserligen är den svenska marknaden klart svagare men vi lär nog komma dit vare sig vi vill eller inte. Prognosen på dollar är 1:1 mot euron och kronan lär inte stå emot. Det kommer om inte annat Ingves att se till....

Jobbigt fin den där. Är det bekräftat att det är easy rider s gamla? Skulle gärna ha en Rootbeer igen.
Jag kan bekräfta det genom att jag haft den hemma en sväng.. Kolla märkena på insert, kolla märken på länk och boett och jämför så ska du se att det stämmer :) men för att vara 100 så spana av med easy.

Skulle jag köpa den så skulle det egentligen vara för att det är en bra affär i det stora hela kontra att köpa något utomlands när kronan är som den är.

Tillbaka
Topp