• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

ingen koll alls egentligen... total gissning på 4000:-?

vet du vad det är för skala som går till 20 i rött på tavlan?

Kollar man på ettan så har den KM skrivet efter sig, så på nått sätt mäter man distans? men hur man ska utläsa det?

Edit:
Fast nu när jag funderar lite, tachyskalan finns där också, så möjligen är kilometerskalan bara där som en förenkling av tachyskalan. Enklare att utläsa distans helt enkelt.

Kollar man på ettan så har den KM skrivet efter sig, så på nått sätt mäter man distans? men hur man ska utläsa det?

Edit:
Fast nu när jag funderar lite, tachyskalan finns där också, så möjligen är kilometerskalan bara där som en förenkling av tachyskalan. Enklare att utläsa distans helt enkelt.

jag kom på det när jag skrev det, det är ju bara ljud-avstånd (som när man räknar blixten)

...du vet, ...när du ser mynningsflamman på Scharnhorst så sätter du på och (om du fortfarande är i livet) när ljudet kommer så slår du av, voila! hon ligger 2.6km bort!

...brings back memories of målbogsering soliga sensommareftermiddagar låångt utanför Mällsten med 200-båten 1991...

Hej!
Såg just ett Elgin fickur 18k guld som såg mycket fint ut på Bukowskis. Här är länken: https://www.bukowskismarket.com/sv/667694-fickur-elgin-savonett-18k-guld-1915-vikt-110g
9548330_fullscreen.jpg

Kanske en av årets, i mitt tycke, intressantaste försäljningar! Privatperson dessutom :)
https://instagram.com/p/2j8EHhjUO1/?taken-by=_queuecumber_

Skärmavbild 2015-05-12 kl. 14.31.37.png

3636 med en mycket ovanlig tachy tavla..
21Aut3646TachyDialQ.jpg

:hungry::wideyed:
Skärmavbild 2015-05-12 kl. 14.38.50.png

Heuer Dark Lord (earliest serial number found) with Heuer box: $40k
Heuer 3646 rare "Tachy" dial 3rd ex: $20k
Heuer Monaco 1133B with box, Corfam strap, Mk I bracelet: $18k
Heuer made Orvis Solunagraph (rarest Seafarer variation): $10k
Heuer GMT 2446C: $6k
Heuer 1163T "Jo Siffert" with 1163T stamped box, Corfam strap and beads of rice bracelet: $12k
JLC Polaris Tropical: $30k
Omega SM300: $6k
Omega SM600 with rare two color depth lines and on original bracelet: $8000
Fabre Leuba: $6k
Vulcain Nautical Cricket: $10k
Certina DS-3 Super PH1000M with Royal Australia Military engravings on back: $5k
Tropical Fortis Marinemaster: $5k
Blue dial Zodiac with checker bezel: $2000

Tillbaka
Topp