• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Kan tyvärr inte själv buda så lägger den här istället. Cool ovanlig oval Gallet med EP42. Patinan är helt i min smak med.
(Har inte kontrollerat den jättenoga men tycker den ser ok ut)
1656272785605.png
 

deddas

Rolex
Kan tyvärr inte själv buda så lägger den här istället. Cool ovanlig oval Gallet med EP42. Patinan är helt i min smak med.
(Har inte kontrollerat den jättenoga men tycker den ser ok ut)
1656272785605.png
Följde den också. Grym! Gillar när gamla kronografer har den formen. Dock 30mm. Jag tror dock det är okey på en krono? Gick för ca. 10k. Men det har du säkert redan koll på!😊
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Följde den också. Grym! Gillar när gamla kronografer har den formen. Dock 30mm. Jag tror dock det är okey på en krono? Gick för ca. 10k. Men det har du säkert redan koll på!😊
Håller med! tror 30mm är helt okej på en krono. Speciellt med den ovala formen. Men inte för alla kanske :D
14 000 kr med moms & tull vilket är klart mindre än jag trodde priset skulle sluta på. Fin klocka 😄
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor

Corgi

Rolex
2-Faktor

@Fadershan @virrooo @Corgi m.fl.

Länken förvånar mig, den ska väl vara i barkstruktur? Aldrig sett en ”vanlig” GF i guld. 😳 Man blir ju lur när det är Spanien.
Men saftig är den, trots väldigt polerad. 5810-112 är den vanliga refen tror jag.
 

Fadershan

Patek

@Fadershan @virrooo @Corgi m.fl.

Länken förvånar mig, den ska väl vara i barkstruktur? Aldrig sett en ”vanlig” GF i guld. 😳 Man blir ju lur när det är Spanien.
Men saftig är den, trots väldigt polerad. 5810-112 är den vanliga refen tror jag.
Tack, har sett. länken är tidigare än klockan. finns guld-gf utan bark men denna teäavelkonfig på klockan ska ha bark imo. länk 62 och klocka 65ish. Fortf otroligt mkt klocka för pengen imo :) Guldarna har olika ref beroende på ifall de kom med länk eller inte.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Tack, har sett. länken är tidigare än klockan. finns guld-gf utan bark men denna teäavelkonfig på klockan ska ha bark imo. länk 62 och klocka 65ish. Fortf otroligt mkt klocka för pengen imo :) Guldarna har olika ref beroende på ifall de kom med länk eller inte.

Ah, så det är så det ligger till med reffarna. Du behöver mao ge mig en länk. 😁
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor

Donkii

Boushh
2-Faktor
Blev inget fynd för 4100 EUR plus avgifter! Jag var beredd att ta hand om den om blev för billig;-) Skönt för semesterkassan att någon annan gjorde jobbet den här gången🤓
Halva det plus slag hade möjligen varit intressant.. tycker tyvärr tavlan på dessa ger klockan ett riktigt billigt utseende, kanske är det för att tavelkonfigen och dess utseende går att hitta på klockor för 5k och som dessutom håller högre kvalité på trycket. Personligen är denna en av de minst intressanta från Breitling och denna era
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Halva det plus slag hade möjligen varit intressant.. tycker tyvärr tavlan på dessa ger klockan ett riktigt billigt utseende, kanske är det för att tavelkonfigen och dess utseende går att hitta på klockor för 5k och som dessutom håller högre kvalité på trycket. Personligen är denna en av de minst intressanta från Breitling och denna era

Ändå är det denna modellen, typ iaf, man valt att återlansera i form av Premier B09 om än en subtavla mindre. Index, tachy etc, så någon slags ikon kanske det ändå är. Kan inte så mycket om Breitling dock.
 
Topp