• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Perfekt smoking ur!
1732267238749.png

Ännu ett riktigt koolt smokingur. Dela klockan med frugan? Bling bling

1733148750731.png

Fick mig att tänka på denna som jag fick upp. Hade underlättat om de tagit bort dammet..

Kommer aldrig glömma kvinnan i Åkarp eller var det var för ett par år sedan, som vecka efter vecka lade ut vintageklockor så man häpnande.
Ja, jag tänkte också på henne. Det var ju en liten följetång här i tråden. Blå/vit-rutig duk i bakgrunden på alla bilderna om jag inte missminner mig? Hur var det, kom det fram vad grejen var, sålde hon sin mans gamla samling?

Ja, jag tänkte också på henne. Det var ju en liten följetång här i tråden. Blå/vit-rutig duk i bakgrunden på alla bilderna om jag inte missminner mig? Hur var det, kom det fram vad grejen var, sålde hon sin mans gamla samling?

Ja, är rätt säker på det. Några hamnade på forumet tror jag. Amagneticen och den stora Eterna-kronografen hörde till de som gick högst.

Både Kaplans och Bukowskis har sålt snake hands-kronografer de senaste åren och då har de landat runt 60k, avgifter inkluderat (iofs ”finare” än denna).
Ännu så länge billig, men det är ju irrelevant vad den ligger på just nu. Den har väg kvar att vandra.

Kul att höra ändå, vintage going strong. Det har ändå hänt en del på 6-7 år. I mitt huvud kostade de inte så mycket förr.

Jag har också en vit tavla som blivit brun, har inte hunnit forska så mycket i det,...
Men har sett fler exempel på den typen av patina, ...om nån har nån kunskap lyssnar jag gärna...

1733470441501.png

Googlade runt lite nu och man kan se på en del liknande Movados just (M95) att de ljusare tavlorna går mot den typen av mer orange patina. Exemplet ovan är ganska extremt, men coolt. Såg också att de saluförs mellan 60-100’, så jag antar att jag låg lågt i min bedömning. 🙂

Tillbaka
Topp