• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Lite för matig diameter för mina spaghetti-armar, men @Hugger69 borde så klart!
Haha, den gör sig rätt bra på armen ändå men visst är den manlig! :cool:
Jag har dock en redan, den lite mer ovanliga helsvarta modellen....dock är den en grym dinka och Enicars enda dykare med skruvad krona!

Tycker ni att denna pouge ser rätt ut och hur högt borde man buda? frågar åt en kompis

Senast jag såg en Pogue var i denna video. Inte samma metallkänsla i tavlan på auktionen va? Och kanske bytt insert någon gång?

Det är ju helt annan text på den i videon och innerbezel på auktionsklockan har annan färg och verkar vara gjord av… plast?

Är det en annan version av tavlan eller är det en ickessanktionerad AM?

Det finns så många versioner av speedtimers att jag inte vet vad som är legit…

Det är ju helt annan text på den i videon och innerbezel på auktionsklockan har annan färg och verkar vara gjord av… plast?

Är det en annan version av tavlan eller är det en ickessanktionerad AM?

Det finns så många versioner av speedtimers att jag inte vet vad som är legit…
Jag skulle nog säga att den är okej, och ja det finns två versioner, en T som i videon och en R på auktionen, innerbezelen är i, hör o häpna, i plast.

Kollar på videon nu (mycket trevlig) & där framgår det att den är av plast. Är R versionen lika skinande guldig som den i videon?
T-tavlan brukar vara mer sol-Gul och R brukar vara typ Apelsin-Gul, och det är ju lite Sun-burst så det beror lite på vilken vinkel man ser tavlan i från.

Typ dessa:
6.jpg

Tillbaka
Topp