Vet tyvärr inte, men blir snabbt pengar med evighetskalendrarVad kostar service mån tro?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet tyvärr inte, men blir snabbt pengar med evighetskalendrarVad kostar service mån tro?
Vet tyvärr inte, men blir snabbt pengar med evighetskalendrar
Piaget har något liknande. Annars är IWCs manuella en av de finaste instegsmodellerna.jag kan tänka mig det, kanske skulle be om en offert. Jag blev lite sugen men samtidigt gillar jag inte romerska siffror och tycker inte att klockan var så välbalanserad designmässigt. Men det hade varit lite kul med en Perpetual Omega
De två finaste husen presterade det här. Omega helt i paritet kan jag tycka.Bara jag som tycker att den ser budget ut? 90-talet var ju ett lågvattenmärke
Oj, svårt att svara på, men kanske det här:När skulle du säga att den slutar vara en bra affär, förutsatt att den är franken och verk, ring, tavla och boett var för sig är koscher?
Tycker dock omegan ser klart billigare ut. Pateken är riktigt fin och AP ok.De två finaste husen presterade det här. Omega helt i paritet kan jag tycka.
Speglar priserna.Tycker dock omegan ser klart billigare ut. Pateken är riktigt fin och AP ok.
De två finaste husen presterade det här. Omega helt i paritet kan jag tycka.
Det är tavlorna som e så jävla platta o trista på alla 3. Pateken e okej nivån nu är så mycket högre
Jag sökte ju runt och valet stod mellan IWC Romana och GG Spirit/Success när det kom till evighetskalendrar. Valde den mer vågade...Pateken är utan tvekan bäst av de 3 men den är inget jag älskar heller. Den känns något bättre avvägd eller hur jag nu ska uttrycka det.
Nä jag måste vara ärlig mot mig själv, jag må älska Omega men klockan är banne mig ful och kommer aldrig få handledstid.
Jag sökte ju runt och valet stod mellan IWC Romana och GG Spirit/Success när det kom till evighetskalendrar. Valde den mer vågade...
Sluta tramsa nu. Även om jag tyckte det var en överreaktion tidigare så är ditt beteende nu klart tråkigare.Visa auktionsvara :: Pantbanken Sverige
www.pantbanken.se
Otroligt fin, bara att buda
Visa auktionsvara :: Pantbanken Sverige
www.pantbanken.se
Otroligt fin, bara att buda
Ja, @Sthlm-Nicklas beter sig som en pajas och försöker bara förstöra för @ANALOGUE. Inte första gången.Ser ut som nån på forumet hunnit före, i alla fall om man ska tro budgivningen
Mycket tråkigt att någon behöver sätta honom på plats när han gråter i tråden, ingen gråt-tråd.Ja, @Sthlm-Nicklas beter sig som en pajas och försöker bara förstöra för @ANALOGUE. Inte första gången.
Men det var väl ganska länge sedan han gjorde det? Nu får vi gå vidare. Skulle byta alias på auktionerna om jag vore @ANALOGUE.Mycket tråkigt att någon behöver sätta honom på plats när han gråter i tråden, ingen gråt-tråd.
Han kan väl göra lite bra saker på forumet istället för att gråta i trådar
Vi får hoppas att han har lärt sig något.Men det var väl ganska länge sedan han gjorde det? Nu får vi gå vidare. Skulle byta alias på auktionerna om jag vore @ANALOGUE.
Blir det ligga av ikväll?Lugnt. Jag bjuder inte i förväg på sådant jag bryr mig om. Vet ju att @Sthlm-Nicklas inte har bättre saker för sig..,
fridens. Jag försöker äta
Oj, svårt att svara på, men kanske det här:
- bezel: runt 10
- tavla: runt 20
- verk: runt 30, beror på om serienummer är för Ed White, 105.012 eller 145.012
- case: runt 10, beroende på referens
- caseback: runt 5, beroende på referens
Som sagt, svårt men runt 50k är väl ett bra pris?
Tror att @105.012 kan komma med ett bättre ”guestimate”, han letar ju efter en Ed White tavla så han bör i alla fall veta vad tavlan kan vara värd
Jag bad om bild på baksidan, fick inget svar.74,5k blev det.
Var det någon som fick en urverksbild?
Var säkert någon som såg min summering av delarnas värde74,5k blev det.
Var det någon som fick en urverksbild?
Var säkert någon som såg min summering av delarnas värde
Jag har pratat med han som budade hem den och kan säga att killen inte har kollat klocksnack. Han visste inte att det var fel tavla och fick smått panik när jag pekade ut det för honom som att han gått på en fet nit, men jag lugnade ner honom att säga att han kan byta tavla utan att förlora pengar och såklart att jag kan hjälpa honom med att ta den som är på och hitta en ny tavla till honom Han hade fått bild på urverket och serie stämmer överrens med referensen som var på boetlocket (105.012-64). Kan iofs lika gärna vara ett verk till en 105.003 då dessa serier överlappar varandra.Undercuttat med 500kr dessutom.
Tycker hursomhelst det är kul att folk vågar buda, och hoppas de vet saker en annan dödlig inte vet.
Jag bad om bild på baksidan, fick inget svar.
Jag ville inte ge 75k för den, men samtidigt tycker jag den landade ganska rätt för värdet på delarna. Sen lägger jag in faktorn att jag behöver jobba med den. Men ser man sin tid som 0kr så är det ju inga konstigheter Sen ska man inte stirra sig blind på värde. Utan gillar man en klocka är det än själv som ska bestämma vad den är värd. Däremot är jag sådan som inte vill ha gjort en helt kass deal när jag köper en klocka.Väldigt polerat caseback, pushers ser korrekta ut för en 105.012, men det väl bäst att @105.012 uttalar sig om det Så klockan är vad jag kan komma fram till värd minst 74.5k