• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

C9B2660F-165C-43CB-9363-F9E2F795FE19.jpeg

648C5F04-361F-4A31-A2A2-063A83A2B06E.jpeg

Lite mer godsaker från Ebay

Var detta synd att missat?

Varför? En 145.022 -69 utan bezel och med fel tavla? Vet inte vad det kostar med en step dial men DON bezel är inte gratis om den ska återställas till korrekt skick.
Det ska inte vara DON bezel på denna då den har lite för högt serienummer. Sen behöver se referensen i boettlocket för att veta mer om vad som är rätt eller fel på resten av klockan. Om det ska vara eller inte vara step tex. Är det 145.022-71 så ska det vara step men om det är 145.022-74 ska det inte vara.

Det är också svårt att se om det är step eller inte på dessa bilderna.

Sen var det nog inte billigt med tanke på att det kommer till 23% på slaget. Då kostade denna 32k och inte 26k och det är ungefär vad man ger för en i bra skick. Så nej det var inget kap.

Varför? En 145.022 -69 utan bezel och med fel tavla? Vet inte vad det kostar med en step dial men DON bezel är inte gratis om den ska återställas till korrekt skick.
@105.012 besvarade frågan bättre än jag. Mitt ja var ett spontant svar när jag såg annonsen, förträngde auktionsavgiften. DON hade jag inte räknat med på denna och att tavlan skulle vara fel såg jag inte, uppenbarligen inte heller helt säkert. Hursomhelst, i eftertankens kranka blekhet absolut inget fynd. Men att hitta en 145.022 i bra skick för 32’, gör man verkligen det nuförtiden @105.012 ?

Det ska inte vara DON bezel på denna då den har lite för högt serienummer. Sen behöver se referensen i boettlocket för att veta mer om vad som är rätt eller fel på resten av klockan. Om det ska vara eller inte vara step tex. Är det 145.022-71 så ska det vara step men om det är 145.022-74 ska det inte vara.

Det är också svårt att se om det är step eller inte på dessa bilderna.

Sen var det nog inte billigt med tanke på att det kommer till 23% på slaget. Då kostade denna 32k och inte 26k och det är ungefär vad man ger för en i bra skick. Så nej det var inget kap.
Hm, jag kollade aldrig serienumret utan litade på annonsen som talade om tillverkning 1970 vilket skulle innebär att det är en -69 som ska ha DON och step dial. Är det en -74 eller -78 är tavlan korrekt och bezel billigare men då är priset inte fantastiskt ändå utan mer som marknadsmässigt kanske?

En del spam från mig här men hoppas det ändå hjälper någon.
Två GF länkar

Två GF länkar

Tyckte först stämplarna på oystern såg suspekta ut men det fanns väl säkert stor variation i utförande?

Om det är så att GF-länken ej är korrekt så får jag be om ursäkt. Brukar vara mer noggrann innan jag tipsar. GF-länkar är inget jag undersökt extremt mycket.

Om det är så att GF-länken ej är korrekt så får jag be om ursäkt. Brukar vara mer noggrann innan jag tipsar. GF-länkar är inget jag undersökt extremt mycket.
Svårt att säga bu eller bä. Den ser rapplig ut men det kan också äkta grejer göra. Argonauts betraktelser känns rimliga och Aurums råd att leta referensobjekt är klokt. Det är svårt att döma ut något när man inte vet alla modeller som gjordes. Det är dock inte dumt att vara skeptisk när något inte ser ut som man förväntar sig.

Fortsätt tipsa! :)

Svårt att säga bu eller bä. Den ser rapplig ut men det kan också äkta grejer göra. Argonauts betraktelser känns rimliga och Aurums råd att leta referensobjekt är klokt. Det är svårt att döma ut något när man inte vet alla modeller som gjordes. Det är dock inte dumt att vara skeptisk när något inte ser ut som man förväntar sig.

Fortsätt tipsa! :)
Du har helt rätt. Om inte annat så uppstår det produktiva diskussioner där man lär sig ett och annat.

Tipsa fortsätter jag gärna att göra :D

Jag tänkte från början på det argonaut nämnde med steelinox/acierinox men hittade denna efter ett tag så lär ju ha förekommit om än inte jättevanligt

1F67BC30-F287-4D41-B393-596E8465C619.jpeg

Däremot så tycker jag fortfarande att acierinox ser lite underligt ut, speciellt i kontrast till gf-stämpeln.

Jag tänkte från början på det argonaut nämnde med steelinox/acierinox men hittade denna efter ett tag så lär ju ha förekommit om än inte jättevanligt

1F67BC30-F287-4D41-B393-596E8465C619.jpeg

Däremot så tycker jag fortfarande att acierinox ser lite underligt ut, speciellt i kontrast till gf-stämpeln.
Hmm... Intressant bild och länk det där. Där ser man ju den där lite märkliga bucklan också :)

Två GF länkar

Har ingen aning om fake eller ej, men reagerar alltid lite på dom som tar ovanligt höga fraktavgifter. 400 spänn från Frankrike för en länk verkar märkligt högt. Skickade en gång en klocka till köpare i Frankrike och vill minnas att det gick på typ hälften, försäkrat och allt..

Tillbaka
Topp