• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Ser ingen grunn til at det skal være en fake GF. Det var som regel designen som ble
kopiert, ikke varemerket:)
Nej, det är väl kanske snarare på senare tid som det kunnat lösa sig att kopiera även varumärket.
Priserna har ju trots allt skjutit i höjden ordentligt.

Men det är ju klurigt att fejka 70-ish års ålder.

Spontant så reagerar jag inte direkt negativt på någonting med den. Men dyr lär den bli, så om man är intresserad så bör man följa tipsen som @Aurum gav. Läs på.

Minns inte hur mitt GF-oyster var märkt och jag hittar ingen bild. @240snusit kanske kan stå till tjänst med ytterligare en datapunkt?
Förlåt för sent svar. Här är två bilder från mina två GF-oysters - de är båda 12mm bredd så de är inte de mest önskvärda på marknaden, men jag hoppas att de kan vara till hjälp på något sätt. Lägg märke till att de saknar datum-märkningar - många GF-länkar har det men inte alla vad jag sett och att symbolerna är i omkastad ordning mellan mina två exemplar - men jag är verkligen säker på att de båda är äkta... jag hade blivit mäkta förvånad om någon hade orkat fejka GF Oyster-stretch på 12mm bredd, även på den gamla goda tiden. Ledsen att bildkvaliteten inte är de bästa.
1EB75BBC-66EE-4D3E-A2D1-2F61F0F53CFE.jpeg
4850E706-6ADD-4ECE-A619-FDF844C05E36.jpeg

Råkade falla för frestelsen på ett av mina egna tips sedan tidigare. Känns spontant som ett bra pris på originallänk, vad säger ni andra :) ?

Kul köp! Vill också ge dig en eloge för att du scoutar eBay och delar med dig 🤛

Cool!
Stort av dig. Först tipsa om annonsen och sedan bjuda hem klockan. :)
Haha, ja så kan man ju välja att se det också ;) bara för att du skriver sådär så blir man ju lite osäker på om man verkligen har tipsat om denna eller om man råkat missa att lägga till den, haha..

Tycker hur som helst att den känns prisvärd och i alla fall några tusenlappar under vad jag trodde den skulle kosta. Hade egentligen ingen tro om att få den för denna peng, så det blev lite av en överraskning när det trillade in en notis igår om att jag vann.

Såg denna på eBay nu. Inget för mig men den ser rätt cool ut. Kan inte bedöma om priset är bra men har inte sett någon till salu förut vad jag kan minnas.

Det är ju roligt om nån kan hitta nått emellanåt, jag brukar försöka blanda en del men om någon har önskemål om någon genre eller liknande så vore det lite roligt.. kan ju applicera filtren på annat än Ebay också :)
Det är jättesjysst och ett trevligt initiativ! Du fick ju mig att köpa en sjysst krono!

Ja just det! Monopusher.
Någon borde köpa det och visa upp lite bilder på det.
Ett alternativ om man vill "rädda" den är att serva urverket, sätta in det i en befintlig fickursboett och kanske sätta in ett glas i bakboetten så man kan se verket. Då får i alla fall verket leva vidare.
Låter som väldigt mycket jobb? Ser det ut som de flesta delarna finns där? (Noll koll på dessa och kan inte avgöra själv) Kan inte du som är urmakare köpa och ta hand om den? :)

Låter som väldigt mycket jobb? Ser det ut som de flesta delarna finns där? (Noll koll på dessa och kan inte avgöra själv) Kan inte du som är urmakare köpa och ta hand om den? :)
Jo mycket jobb är det nog. Svårt att bedöma skick utifrån bilder, centrumlagerstenen verkar vara ett minne blott, men kan ju lätt ersättas.
Jo kanske det! Har så lite tid för egna projekt numer, men kanske om buden blir låga. Men om någon annan härifrån vill ha så får de gärna köpa före mig :)

Tillbaka
Topp