Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förresten, vad tror ni om ålder och värde på denna?
Kommer att kosta på denna en liten polering har länge varit sugen på en DS.
Hur känsliga är tavlorna på dessa för en tvätt?
Ca 1960 och ca 1000:-?Förresten, vad tror ni om ålder och värde på denna?
Det gick snabbt! TackCa 1960 och ca 1000:-?
Beror ju såklart även på hur den går.Det gick snabbt! Tack
Den har fortat sig knappt 2min på en vecka. Mjuk och fin i uppdragetBeror ju såklart även på hur den går.
Bild på Certinan jag behöver lite tips och råd kring val av nytt band till den.
En till bild...
Fin klocka och det är bara att köpa ett armband som du gillar och flytta över spännet. Kolla på Tradera för där dyker det upp vintage armband hela tiden som kan passa. I sitter ett Certina 25-651 urverk så det finns mycket med delar och reservdelsklockor att ta delar från om man skulle behöva detta.
280 modellen såldes från ca 1970 till 1974 och ersattes sedan av 285 modellen.
Tyvärr har jag allt för många servicejobb och har fått säga nej till flera andra här på forumet.
Är det nån som förstår varför de är så tokigt undervärderade? Jag klagar inte för jag köper hellre än säljer, men ändå.Ca 1960 och ca 1000:-?
Har ju ändå gått upp en del senaste åren, och vissa populära dykare rätt så många procent. Antar att det är för låg status på certina för att inbringa några stora pengar, men de kommer nog inte bli billigare i framtiden...Är det nån som förstår varför de är så tokigt undervärderade? Jag klagar inte för jag köper hellre än säljer, men ändå.
Tänk på att bandhornen är väldigt korta, nästa obefintliga. Det måste alltså vara ett band som är tunt vid hornen! Tror att det du hänvisar till funkar bra!Skulle detta bli helt fel till min Agronaut 280 med röd tavla? Tacksam för lite tycke....
Hur är det med den röda tavlan? Anses den mer ovanlig, eller är det helt enkelt få tillverkade? Tycker man sällen ser dom!
Nytt i lådan. Har fastnat för Argonaut i olika utförande! En blå och en grön som sakta har en ton av grågrön mot mitten! Båda i bra skick! Är lite fundersam över serie och modellnummer. Vad säger ni. Är det något skumt! Vad jag förstår så är klockorna från ca 1972? Det saknas dock en rad till en klocka!?