Originallänk är grymt, men så dyrt att köpa löst.Jeg skulle meget gerne modtage en DS mere i morgen - på original lænke med endestykker mærket "X"
Oysteren er også virkeligt cool!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Originallänk är grymt, men så dyrt att köpa löst.Jeg skulle meget gerne modtage en DS mere i morgen - på original lænke med endestykker mærket "X"
Oysteren er også virkeligt cool!
Hajtandsindex och BoR länk var ju så jäkla bra! tack för all hjälp att öka sugetBåde jag och @Bjoerlin76 har kört likadana beads of rice, ej original. Kör numera oyster på min, inte heller den original.
Edit: denna går ut om 55 min.
Inte vintage, men du hittar en certinatråd med även moderna ur här.Den är bra fin,men nya köp hägrar så den får lämna.
Nej inte igen,sorryInte vintage, men du hittar en certinatråd med även moderna ur här.
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-certina-tråden.42776/
Jahar en 18 år gammal DS PRO den passar snart i denna tråd kanske.Om några år är den vintage.
Sätt en påminnelse för 2020 så är det bara att tuta och köra sen!Jahar en 18 år gammal DS PRO den passar snart i denna tråd kanske.
HahaSätt en påminnelse för 2020 så är det bara att tuta och köra sen!
@Martin Lovasz är dom helt odödliga dessa ur?
Har haft den i garaget i en plastpåse väääldigt länge.
Kaplans ville inte sälja den, de tyckte att den var för dålig!
Tyckte synd om den i förrgår när jag hittade den! Tog in den och i går när jag skulle fota den till plexi-tråden, drog jag ett par varv med kronan och den startade omedelbart!
Nu har jag ställt den och ska kolla hur pass den går.
Räknar med att skicka den till Göteborgstrakten så småningom!
Jag har en identisk som har 25-651Läcker trots sitt skick! Kan du se serienumret bak så kan vi se vad som sitter i, de flesta New Art kom med ETA verk men denna ser ut att vara tidig så kanske Certina verk om du har tur.
Även boetten har fått sina smällar...Läcker trots sitt skick! Kan du se serienumret bak så kan vi se vad som sitter i, de flesta New Art kom med ETA verk men denna ser ut att vara tidig så kanske Certina verk om du har tur.
KS är fantastiskt!Jag har en identisk som har 25-651
Min har liknande märken (troligtvis svett?), du får inte upp den, det är monocoque!Även boetten har fått sina smällar...
Den har bott i en fotobutik...
Tror att framkallningsvätskor och annat gjort sitt med boetten...
Hur får man upp den förresten?
Det förklarar en del...Min har liknande märken (troligtvis svett?), du får inte upp den, det är monocoque!
Då är det en 8:a för han som haft den berättade om nån bemärkelsedag 1970!Kaliber 25-651 stämmer bra.
Ser ut som en 8:a som första siffran i andra raden och det är då 1970 men är det en 9:a är det 1972
Beautiful pieces... Very cool indeedCertina är ofta lite underskattat när det kommer till vintageur. De har tillverkat riktigt välbyggda ur. Tänker främst på DS, double security, som innebar att de var dubbelt skyddade. Både mot vatten och stötar. Om ni öppnar en DS ser ni att hela verket är gummiupphängt mha en gul gummiring. Fyll på med era Certinor så folk kan se hur fina ur de tillverkat!
Här är de jag har idag. En batteridriven PH 100M på 36 mm och den bitigare DS-2 Super PH 500M.
Onekligen en väldigt cool Certina!
Den bästa klocka Certina gjort hittills tycker jagI
Onekligen en väldigt cool Certina!
Är det där verkligen en vintageklockaCertina DS Podium
Bra där, kul! Ge farsans klocka (visst var det det?) en riktig service nu. Vill du förgylla om den så fixar jag bra pris!Ropade hem detta på tratten för ett tag sedan.
Det försvann sedan här hemma, hittade det när jag skulle slänga en trasig kattmöbel.
Blev riktigt glad då Ånge urdelar och allas vår @Martin Lovasz sagt att det glaset i princip är omöjligt att hitta!
Trodde det var borta for ever!
He, nån meckning av tavla blir det nog inte, men den är jäkligt fin helguldar’n!Bra där, kul! Ge farsans klocka (visst var det det?) en riktig service nu. Vill du förgylla om den så fixar jag bra pris!
Eller köp denna (dyrt! ) och mecka i svarttavlan?