Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hemskt plexi, fantastisk tavla!Under detta mjölkiga plexi
Gömde sig i mitt tycke denna läckra tavlan
Haha tack Ja misstänker att någon använt ngt polermedel som inte var så lämpligtHemskt plexi, fantastisk tavla!
Under detta mjölkiga plexi
Gömde sig i mitt tycke denna läckra tavlan
Absolut!Haha tack Ja misstänker att någon använt ngt polermedel som inte var så lämpligt
HahahahahAbsolut!
När jag jobbade med bilvård, sa chefen att folk är dåliga på att läsa.
Det står ju alltid på förpackningen vad det ska användas till!
Disk-medel
Hår-schampo
Bil-vax
Osv
Certinans fd ägare kan inte läsa...
Cal 320 är det andra verket jag skruvade/servade och har således extra kärlek för dessa och en hel del exemplar i lådan Tavlan är nog inget att göra något åt dessvärre :/ visare bör gå att bocka tbx skapligt tycker jag!Hej fick hem några tradera klockor härom dagen och bla denna certina med sub sekund och 320 verk. Då det är lite för avancerat för mig att rädda den kollar jag om någon här är villig att försöka?
+Fin boett, verket ser fint ut & original krona
- Saknar glas och sekundvisare samt smutsig/skadad tavla och böjda tim och minutvisare.
Om du pm:ar din adress så kommer påskharen med ett brev till dig i veckanCal 320 är det andra verket jag skruvade/servade och har således extra kärlek för dessa och en hel del exemplar i lådan Tavlan är nog inget att göra något åt dessvärre :/ visare bör gå att bocka tbx skapligt tycker jag!
Visst ser det ut på bilden som att sekundpinnen sitter där?
You got one!!!
You can post pix in my WUS forum Certina thread and show what people are missing.
http://forums.watchuseek.com/f11/certina-magic-4669505.html
Älskar den, har några Laboror själv. Skicka över den så kollar vi på vad felet är. Antagligen utsliten bom eller clutch wheel. Dra ett PM om du villDubbelpostar dagens: Labora, ca 1945. En favorit i samlingen, men den har problem med uppvridningen. Locket sitter som klistrat, så har inte kunnat se om nåt är uppenbart fel. Men det ”känns” som problemet sitter i bommen.
Tack för erbjudandet, det kanske vore nåt!Älskar den, har några Laboror själv. Skicka över den så kollar vi på vad felet är. Antagligen utsliten bom eller clutch wheel. Dra ett PM om du vill
Inte helt ovanligt att en kugge e av och då brukar det bli typ så. @Pastorn bjuckar på reservdel ovan som du kan se Och jag kan byta delen åt dig. Tillsammans kan KS låta fler härliga vintagedinkor leva vidare!Tack för erbjudandet, det kanske vore nåt!
Det känns som den liksom hoppar när man vrider upp den. Nåt är förmodligen utslitet så det inte riktigt tar.
Blir en lite ruggig yta men svårt att veta utan att känna i kanten, funderar om det kan hjälpa att lacka ytan men inget jag har vågat mig på.@Martin Lovasz, du beskrev nåt med färgen på dessa svarta tavlor.
Tror kladdig var ordet, är det kladdigheten som skapar dessa effekter i solljuset?
Vackert hursom!
Det är därför dom skyr monocoquer!Hjälps ni åt med att bända upp baklocket också?
Yes! Det fixar vi nog!Hjälps ni åt med att bända upp baklocket också?
Charmiga alla tre!DS-Trippel
Karamellkungen - Pojken med Guldindexen - Tjernobyl
Tack!Charmiga alla tre!