• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage Certina

image.jpg
Verkligen, superfin! Jag samlar dessa men vet faktiskt inte modellnamn! Jag kallar de bara efter kalibern vilket är 320. 1950ish!

Din var i ovanligt fint skick tycker jag. Vad är det för jack i timvisaren?

Är nog bara en synvilla pga någon liten repa i glaset. Vad polerar man plexit med? Tandkräm eller något specialmedel?

The very first amagnetic version, with a rare pamphlet explaining the new model to authorized dealers. I think that it is reasonable to assume that Certina introduced the model with this dial style because of the connection to the Omega Railmaster, which had been introduced several years earlier.

DSam22.jpg
More photos please!

Skulle tippa på tidigt till mitten av 90-talet, boetterna var mer slimmade på 80-tralet och rutan för datum fick avrundade hörn på 90-talet. Hur ser det bakre locket ut?

Datumväxlingen kan vara knasig på din så kolla om och när den växlar datum.

Tillbaka
Topp