Alberget4a
Guld
Fel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mysigt med mekaniskt alarm!Åter från service. Jag har fått en ny favorit.
Den är ju postad i DS-tråden @ConElPueblo du får gärna berätta mer om du fått reda på nåt?
Den är ju postad i DS-tråden @ConElPueblo du får gärna berätta mer om du fått reda på nåt?
Skicket är mkt. 500kr tror jag man får en rätt fin för. Den här köpte jag nyligen och det är ett fint 25-651 i.Vad tror ni kunniga om ett rimligt pris för en vintage certina water king 215 automatic? I bra skick, guld på stål respektive stainless?
Tack
Nja det gäller inte alla Certina modeller.. men ja håller mes om vissa men schyyy prata inte så högt om det!Hur kommer det sig att Certina har blivit så billiga? De är ofta fantastiskt fina klockor i bra kvalitet, men säljs för ingenting på begagnatmarknaden.
Nja det gäller inte alla Certina modeller.. men ja håller mes om vissa men schyyy prata inte så högt om det!
Skicket är mkt. 500kr tror jag man får en rätt fin för. Den här köpte jag nyligen och det är ett fint 25-651 i.
Beror ju på så mkt tkr jag. Köper du av någon du vet typ här på ks eller säljare så du vet hur den mår så tkr jag iaf att de kan vara värda mkt mer. På tratten el liknande där allt är lotteri runt 5-hunkan i bra skick.Okej och kanske lite under det om den är plätterad? Elr?
Avslöja inte den här hemligheten nu! Jag håller på att hoarda vattenkungarSkicket är mkt. 500kr tror jag man får en rätt fin för. Den här köpte jag nyligen och det är ett fint 25-651 i.
Nää precis, schyy!!Avslöja inte den här hemligheten nu! Jag håller på att hoarda vattenkungar
Nyfiken jag blir!Nää precis, schyy!!
Cool e den iaf!Är denna lillcertina kanske forumets tidigaste Certina? Serienummer 100012. Någon som har koll. @Martin Lovasz ?
Den lär ju iaf vara med och tävla med den här.Är denna lillcertina kanske forumets tidigaste Certina? Serienummer 100012. Någon som har koll. @Martin Lovasz ?
Inbillar mig att min krona är original, men säker kan man inte vara med dessa gamlingar. Hur stor är den där godingen?Den lär ju iaf vara med och tävla med den här.
Väldigt lika designspråk i sekund/minutmarkeringar även om loggorna skiljer sig.
Gillar din krona bättre...
Tror att det är stor sannolikhet att din krona är original.Inbillar mig att min krona är original, men säker kan man inte vara med dessa gamlingar. Hur stor är den där godingen?
Kan vara så. Har börjat jakten på en Grana, vilket jag tror är företrädaren till Certina!?Tror att det är stor sannolikhet att din krona är original.
Runt 30 har jag för mig.
Tror din är snäppet äldre.
Jo, samma ägare men tror att de existerade samtidigt vilket inte betyder att en grana behöver vara äldre än en certina. Grana var väl bland annat med och tillverkade volkswagen 100.000 klockorna vilka började ges ut i slutet av 40-talet.Kan vara så. Har börjat jakten på en Grana, vilket jag tror är företrädaren till Certina!?