• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Certina

DrKlocka

Audemars
Skulle du göra det så skulle jag inte tvivla på att visaren skulle återförts, tror dock inte att det är normen...
Kan väl hålla med om att mitt liv råd inte var det bästa. Skulle aldrig rekommendera det för en dyrare klocka men nu är det en modell för ett par hundra kronor. Självklart krångligt att behöva byta sekundhjul för att återställa tappen så det bästa vore att bara plocka visaren om man vill ta bort den:)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kan väl hålla med om att mitt liv råd inte var det bästa. Skulle aldrig rekommendera det för en dyrare klocka men nu är det en modell för ett par hundra kronor. Självklart krångligt att behöva byta sekundhjul för att återställa tappen så det bästa vore att bara plocka visaren om man vill ta bort den:)
Visst, det är en billigare klocka men just den modellen är ganska underskattad imho. Hade det varit en random 90-tals certina hade jag inte ens höjt ett ögonbryn, men den där är rätt cool och ofta i dåligt skick... :)
 

DrKlocka

Audemars
Visst, det är en billigare klocka men just den modellen är ganska underskattad imho. Hade det varit en random 90-tals certina hade jag inte ens höjt ett ögonbryn, men den där är rätt cool och ofta i dåligt skick... :)
Håller med om att den är underskakttad. Den är bäst original tycker jag själv och kommer med största sannolikhet att bli mer populär mer tiden.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hittade denna när jag rensade bland min fars grejer.
Certina...står det waterking månne?
Till min förvåning så drog den upp mjukt och fint och tickade igång:)
Får nog hitta ett band till denna nu så den kan få lite tid
15315259452038001653506088102476.jpg
 

deddas

Rolex
Förlåt, men varför?! o_O

Så när nästa ägare får tag på den, ska det först hittas ett nytt sekundhjul för att sedan troligtvis få nöja sig med en ersättningsvisare då det inte går att få tag på original...

Slakta en regal eller annan låtsasklocka istället... det här är ju en riktig modell från certina, har för mig att det är någon känd industridesigner som designat den modellen.
Tack för input!:)
Om jag skulle ta bort sekundvisaren skulle jag nog vara inne mer på @Aurum:s spår och behålla sekundvisaren självklart! Varför skulle den kastas?;)
 
D

Deleted member 21289

Guest
Hej
Det ör ingen som har en Bristol 230 med svarta sifffror och visare till salu? Gärna fr 60- talet.
Jag är ny på forumet så jag får ännu inte lägga upp köp annons. Därav postningen här./Peter
 
Topp