• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Certina

Fadershan

Patek
Den lär ju iaf vara med och tävla med den här. :)
Väldigt lika designspråk i sekund/minutmarkeringar även om loggorna skiljer sig.
Gillar din krona bättre...
IMG_20170328_191036_475.JPG
Spännande saker! Den här är nog inte heller gjord på 90-talet! ;)
IMG_20180921_224736.jpg
 

ittam

Audemars
Snap betyder ju inte självklart äldre? Har en certina från 70-tal med snap... :)
Snarare så att skruvade boettlock innebär bättre fuktskydd = dyrare/bättre?

Förlåt denna har skruvat med boett i ss med 600k nr :)
Då är vi kanske på rätt spår. De tidigaste hade snapplock, och de efterföljande blev mer anpassade för väder, vind och stötar. DS'en är ett bevis för det, vilken i mitt tycke är en av de bästa klockor jag har i samlingen:)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Då är vi kanske på rätt spår. De tidigaste hade snapplock, och de efterföljande blev mer anpassade för väder, vind och stötar. DS'en är ett bevis för det, vilken i mitt tycke är en av de bästa klockor jag har i samlingen:)
Absolut, men snapplock är för mig inget bevis på ålder. Olika boetter för olika ändamål, mina tidiga DS är dock mig kära och favoriter i lådan. :)

IMG_20170330_174856_517.JPG
 
Topp