Riktigt fin tavla!34mm med zontavla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin tavla!34mm med zontavla
Tavlan e kanon! Länken likaså!Trevlig Certina President. Ganska stor, 38mm.
Länken finns att köpa nytt av mig till KS-prisTavlan e kanon! Länken likaså!
Länken finns att köpa nytt av mig till KS-pris
Köpte på ett svenskt auktionshus! Har kollat den med lupp och det enda slitaget jag hittat är detta minimala märket fotat med lupp på kameranVart hittade du den rackarn? Har inte ens spår av oaktsam förvaring??
Kul klocka! Har servat 4 likadana, alla mina har haft ETA verk. Vet du vad din har? Kom med ETA eller Certina in houseKöpte på ett svenskt auktionshus! Har kollat den med lupp och det enda slitaget jag hittat är detta minimala märket fotat med lupp på kameran
Här!Visa spännet
Kul! Öppnade den aldrig faktiskt då jag inte ville riskera att repa baklocket. Dags att investera i en sådan gummiboll.. Kan tyvärr inte heller kolla då den nu är på väg till en samlare i IndienKul klocka! Har servat 4 likadana, alla mina har haft ETA verk. Vet du vad din har? Kom med ETA eller Certina in house
Får man fråga vad du fick för den?Här!
Kul! Öppnade den aldrig faktiskt då jag inte ville riskera att repa baklocket. Dags att investera i en sådan gummiboll.. Kan tyvärr inte heller kolla då den nu är på väg till en samlare i Indien
Absolut! Sålde den för 3000 kr + frakt. Har ingen aning om det blev för dyrt eller för billigt. Svårt att hitta jämförbara som sålts Men jag blev nöjd och han blev nöjd.Får man fråga vad du fick för den?
Låter fair för bägge parter tycker jag. Möjligtvis lite bättre deal för köpare, men jag är väldigt partisk här som stort fan av både Certina och VolvoAbsolut! Sålde den för 3000 kr + frakt. Har ingen aning om det blev för dyrt eller för billigt. Svårt att hitta jämförbara som sålts Men jag blev nöjd och han blev nöjd.
Känner samma! Möjligt att en auktion med bra bilder skulle locka fram rätt många samlare och därmed högre pris. Men jag fick den själv för ett schysst pris och vet att killen jag sålde till kommer att uppskatta denLåter fair för bägge parter tycker jag. Möjligtvis lite bättre deal för köpare, men jag är väldigt partisk här som stort fan av både Certina och Volvo
Tror det var något billigt men ändå helt okej.Känner samma! Möjligt att en auktion med bra bilder skulle locka fram rätt många samlare och därmed högre pris. Men jag fick den själv för ett schysst pris och vet att killen jag sålde till kommer att uppskatta den
Skulle nog sätta mitt högra öga(det sämre) på att det passar. Om jag har fel kan jag skicka rätt timhjul och en påse Ahlgrens bilar utan kostnad.Har nån koll på om timhjul på 25-66 passar 26-661? Lite oklart från Urdelar:
Certina 25-65-250, Hour Wheel, Ht: 115
CERTINA original part, NOS in factory sealed packaging. Heigth: 1.15 mm. Fits cal: 25-65, 25-66 Versions: 19800 A/h: 25-65: automatic. 25-651: automatic, date. 25-652: automatic, day, date. 25-66: manual wind. 25-661: manual wind, date. Versions: 28800 A/h: 25-671: automatic, date. 25-672...urdelar.se
Samtidigt läser jag att det skiljer då datumfunktionen bygger lite på höjden.
250 (Hour wheel), 25-66 = 1.13 and 25-661 = 1.63mmCertina 25-661 and 25-66 differences
Hello! I am working on a certina 25-661, but the forth wheel is broken. I can not find parts for the 25-661, but I found the forth wheel for a 25-66 for a reasonable price. I asked the seller and he wasn't completely sure if they would fit. Does anyone know?www.watchrepairtalk.com
@DrKlocka ?
Haha det låter bra. Lustigt men köpte en påse ahlgrens bilar åt barnen ikvällSkulle nog sätta mitt högra öga(det sämre) på att det passar. Om jag har fel kan jag skicka rätt timhjul och en påse Ahlgrens bilar utan kostnad.
Låter dyrt. Jag kan skicka istället, dubbelkolla gärna höjdmått om möjligt.Haha det låter bra. Lustigt men köpte en påse ahlgrens bilar åt barnen ikväll
Då beställer jag ett sånt.
För sent tyvärr men stort tack ändå!Låter dyrt. Jag kan skicka istället, dubbelkolla gärna höjdmått om möjligt.
Tack! Såhär :Grym! Hur ser spännet ut?
Här!
Kul! Öppnade den aldrig faktiskt då jag inte ville riskera att repa baklocket. Dags att investera i en sådan gummiboll.. Kan tyvärr inte heller kolla då den nu är på väg till en samlare i Indien
Kan det vara en försmak av ahlgrens bilar jag fick när jag öppnade Timhjulet på posten idag tro? Känns väl långt ifrån varandra om det nu är original som satt i klockan.Skulle nog sätta mitt högra öga(det sämre) på att det passar. Om jag har fel kan jag skicka rätt timhjul och en påse Ahlgrens bilar utan kostnad.