Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Gillar Su i röd text och de övriga dagarna i svart.Samma här
![]()
Den längst till vänster skulle kunna vara M929 5010. De två uppe till höger är M354 memory bank.Känns nån igen?
![]()
Från "ZOOM - Mot datorsamhället (1981)"
vid 1:36
Fin, kul och sälj till migNytt in från Yahoo auctions. Från 1978 och i mycket bra skick.
![]()
Fin modell. Det ligger en likadan på eBay från Italien för 329euro. Jag tycker det är lite dyrt?Nytt in från Yahoo auctions. Från 1978 och i mycket bra skick.
![]()
Kanske, jag har lite svårt att bedöma det. Jag tänker så här: man kan köpa japanska vintageklockor relativt billigt på Yahoo auctions, men man måste lägga ett antal minuter varje dag på att fiska genom allt som läggs ut. Bilderna är ofta undermåliga och beskrivningarna ofta bristfälliga, och en del går förlorat i översättningen. Så det man budar hem blir allltid till viss del en chansning, och i praktiken är det svårt att returnera. När man väl har hittat ett intressant objekt att buda på så ska man som alltid i auktion ha tur och inte buda mot någon som är beredd att gå högt. Om det är ovanliga modeller kan det ta många månader innan allt faller på plats och man lyckas vinna en budgivning på ett fint objekt till ett bra pris. Sedan ska man betala avgiften till proxytjänsten, frakten från säljaren till proxytjänsten, frakten från Japan till Sverige, moms, och tullens avgift. Allt utan några egentliga garantier på att det man får hem fungerar.Fin modell. Det ligger en likadan på eBay från Italien för 329euro. Jag tycker det är lite dyrt?
Ja jag håller med men hela klockmarknaden har ju varit tokig de senaste åren, så till den milda grad att till och med massproducerade digitalur som såldes till mellanstadieelever över hela världen begärs fantasipriser för Idag. Frustrerad.Kanske, jag har lite svårt att bedöma det. Jag tänker så här: man kan köpa japanska vintageklockor relativt billigt på Yahoo auctions, men man måste lägga ett antal minuter varje dag på att fiska genom allt som läggs ut. Bilderna är ofta undermåliga och beskrivningarna ofta bristfälliga, och en del går förlorat i översättningen. Så det man budar hem blir allltid till viss del en chansning, och i praktiken är det svårt att returnera. När man väl har hittat ett intressant objekt att buda på så ska man som alltid i auktion ha tur och inte buda mot någon som är beredd att gå högt. Om det är ovanliga modeller kan det ta många månader innan allt faller på plats och man lyckas vinna en budgivning på ett fint objekt till ett bra pris. Sedan ska man betala avgiften till proxytjänsten, frakten från säljaren till proxytjänsten, frakten från Japan till Sverige, moms, och tullens avgift. Allt utan några egentliga garantier på att det man får hem fungerar.
Sett ur det perspektivet kan det kanske vara värt att betala en tusenlapp eller två extra för att få klockan nu, från en handlare inom EU som förhoppningsvis lämnar returmöjlighet. Såvida man inte tycket att jakten är halva nöjet, så är det för mig i alla fall. Om man inte är beredd att betala premien för att någon annan gjort allt förjobbet ska man så klart inte köpa klockan för 329 euro.
Fattar att du raljerar lite, men digitalklockor på 70-talet var inte för mellanstadieelever. Det var påkostade klockor.Ja jag håller med men hela klockmarknaden har ju varit tokig de senaste åren, så till den milda grad att till och med massproducerade digitalur som såldes till mellanstadieelever över hela världen begärs fantasipriser för Idag. Frustrerad.
Ja de tidiga var helt klart dyra klockor.Fattar att du raljerar lite, men digitalklockor på 70-talet var inte för mellanstadieelever. Det var påkostade klockor.
En nischad liten samling tidiga MR-G. Den analoga till höger behöver lite kärlek.
![]()
Inte än. Ska försöka! Jag köpte den här också, men har inte hunnit googla än hur man använder denHar herrn provat att lägga den ej fungerande på ett element och se om den tickar igång?