Martin Lovasz
Guld
Helt klart en pärla, den andra kan bli svårt att rädda minutvisaren på men värt ett försök.Fins! Den vänstra e kalas!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt klart en pärla, den andra kan bli svårt att rädda minutvisaren på men värt ett försök.Fins! Den vänstra e kalas!
Jag bjöd 1300 tror jag. Det där känns häftigt...Ingen 852a men drogs med lite i hypen? 4500 kr med avgifter.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3414/vara/1451513
Kom nyligen över den här Eterna-Matic Chronometer. Tror den är räddad från delvis vattenskada. Boetten har blivit polerad delvis, de kom nog inte åt vissa ställen mellan bandhornen. Jag fick plocka isär boetten och ta bort rostavlagringar på diverse ställen. Jag hat gjort rent urtavlan och visare. Verket är slitet men ska vara servad nyligen, och det håller faktiskt tiden riktigt bra. Tror det är nytt balanshjul, fjäder osv. Jag vet inte riktigt vad det är för urverk, någon som vet? Åldern har jag svårt att bestämma också, 1955 +- 3 år typ?
Ja jag har också sett att de har det på många modeller, men det verkar även saknas på vissa.Eterna brukar ha calnr under balanshjulet, men tycks inte finnas/ej synlig på dina bilder.
Mkt tjusigt!!Har äntligen införskaffat en länk till min KonTiki. Känns som en helt annan klocka! Blev lite pill med att korta den men nu sitter den som en smäck!
Och tack för affären @grodslukarenx !
En rengöring och ett vitt gummi så har du en trevlig sommarklocka!Concept 80 kändes säkert som ett fräscht namn när denna var ny?
Mycket elegant!
Efter lite allmän uppstädning. Gillar den!
Efter lite allmän uppstädning. Gillar den!
Ok! Det blev stor skillnad!! Vad gjorde du med tavlan?
Med tavlan inget gjort.
Polerat glaset bara.
Beter sig lite olika i olika ljus.
Bäst att låta bli tavlan - dels gillar jag den, dels blir det aldrig bra!
Den där är ju också för jävla bra.Åter från service
Tack! Dock har jag typ köpt två hela klockor för att byta delar. Denna var verkligen defekt deluxe...Den där är ju också för jävla bra.
Arkiveras under "klockor man borde bjudit på".
Ah, tråkigt!Tack! Dock har jag typ köpt två hela klockor för att byta delar. Denna var verkligen defekt deluxe...
Jag är mkt nöjd ändåAh, tråkigt!
Men väldigt fin, nu när den är på banan igen.