• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage klokker og vintage biler

Husse

Patek
Den råaste bilen jag kan komma på är helt klart denna!
Allt är brutalt på denna!
Porsche 917!
Lyssna på den tyska ingenjören, när han säger till föraren:
You know Patric, the throttle is made for just zero and full!
Passande klocka?
186AA2B7-E105-49B9-B333-D1A60F352ADE.jpeg

Naturligtvis, kan dock tycka att klockan inte är lika brutal som bilen. Nån här på KS med en Monaco som kan uttala sig kanske?
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Sea Dweller 1989 och 245 GLT 1991.

Försäljningschefen Kent Karlssons val när det begav sig. Klockan köpte han för fjolårets bonus. Fick den lite billigare då den legat i skylten hos urhandlarn nåt år. Han var vanvettigt nöjd med klockan. Bilen däremot... Nästa år skulle han förhandla åt sig nya 940. Då får grannarna nåt att glo på tänkte Kent på väg till frissan.

8A2BAACB-864F-4ED7-AA9D-E84E8CC7902D.jpeg
7F08C023-D2CA-49CC-AE2D-B54BDFC59C63.jpeg
 

Räv

Cartier
2-Faktor
Så jävla stilren i alla detaljer....grymt plus för bilhandskar från Mercedes, fanns det ens?? :p
Bilen, liksom alla dina ur, i en klass för sig, imponerande! :cigar:

Tack! Handskarna är någonstans från mellan 70- och 90-tal. Lite olika bud på det där. Hittade på tradyra. Mercedes har sålt en massa pryttlar för att bygga sin image. Min bil och de här handskarna är ingen naturlig matchning. Mercedes av den här generationen har absolut inget med "sport" att göra. Grand touring är bilens "själ" och skäl.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Tack! Handskarna är någonstans från mellan 70- och 90-tal. Lite olika bud på det där. Hittade på tradyra. Mercedes har sålt en massa pryttlar för att bygga sin image. Min bil och de här handskarna är ingen naturlig matchning. Mercedes av den här generationen har absolut inget med "sport" att göra. Grand touring är bilens "själ" och skäl.
Tycker de lirar bra ihop ändå...själv kör jag med dessa och Tretorn bilhjälm från 1969, så klart!
IMG_2097.JPG
 
Topp