Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Matchar de varandra?Jag har klockan, men jag önskar att jag hade bilen också.
Matchar de varandra?
Landi Serie 1. och Explorer Uno ; helt suverän combo!!!!Kul tråd!
Kombo 1:
Kombo 2:
Håller med! Spot on! Land Rovern såg riktig välbevarad ut.Landi Serie 1. och Explorer Uno ; helt suverän combo!!!!
Jag är med dej, stenhård !!!50-talet..
BMW 507 och Blancpain Fifty Fathoms, stenhård duo!
Min kompis Martin rattade sin pappas 93:a (tvåtakt) en gång för längesedan. Vi satt och stojade i bilen så han missade att köra när det blev grönt varpå killen i bilen bakom tutar, liiite för länge, precis så att det blir drygt. Då säger Martin, "nu skall du se på nåt kul", och drar ut choken till max. Det tar bara 12 sekunder så har bilen bakom försvunnit i ett oljeröksmoln.
748cc och 33 hk, SAAB power!
Jag hade själv kombivarianten, SAAB 95, som jag köpte av en pensionerad polis. Den hade ett litet uppfällbart baksäte i kombiutrymmet. Den var reggad för sju personer, och saknade helt säkerhetsbälten (kan ha haft fram, blir lite osäker).Jag hade en SAAB 93 ( fr 1957) före körkortsåldern (på absoluta vischan= ingen sheriff) den var mycket billigare än en moppe (200:- ?). Trevlig att köra på skogsvägarna med framhjulsdriften och frihjulet och de 33 hästarna kändes som minst 40 om det precis hade regnat! Den blev sedan stående 15 år och när jag hämtade den för att renovera hade det vuxit lavar på taket, såg ut som en gråsten men hade endast litet ytrost här och var; måste vara rena pansarplåten. Efter oljebyte och nytt batteri gick den igång med ett redigt rökmoln, men varvade som den varit igång dagen före. Projektet avstannade dock av någon anledning så jag sålde den för en tretusing.
Jag hade själv kombivarianten, SAAB 95, som jag köpte av en pensionerad polis. Den hade ett litet uppfällbart baksäte i kombiutrymmet. Den var reggad för sju personer, och saknade helt säkerhetsbälten (kan ha haft fram, blir lite osäker).
När man körde med fem personer i den var man tvungen att köra på vägrenen vid långa uppförsbackar eftersom den inte orkade och man var tvungen att köra på ettan.
Kylargardin, motorutrymme som man kunde bo i, frihjul.... Aaaaaa.....
Återkopplar med denna kombination till tiden där mitt bilintresse peakade…
Kungen från muskelbilseran Hemi `Cuda 1971.
Till get väljes en muskelklocka: Zenith El Primero "Tv-screen" aka "Big blue"…
Den här kombinationen är nog en anakronism. Vem vet…?
Riktigt bra idé, detta!Mange av oss som liker vintage klokker er vel ogsaa veteranbil interresert? Satt og tenkte litt paa hva slags biler eierne av noenav mine gamle klokker ville kjoert dengang det begav seg..? Noen flere som tenker slik? Her er ihvertfall noen av mine forslag:
1969 Seiko 6139 Speedtimer og Datsun Skyline Coupe GTX. Pengene rakk nok ikke til en GTR... Vi maa huske paa at i Japan kostet 6139en tilsvarende en mnd loenn for en juniorleder.
1964 Seiko Lord Marvel og Toyota Crown:
1966 Omega Seamaster og Jaguar 420:
1967 Longines Flagship og Mercedes 250S:
1974 King Seiko og Toyota Crown:
197? Ricoh Crystal og Mazda 929 Coupe:
Ser kul ut. Har du en bild på rovan? Den stora alltså...Riktigt bra idé, detta!
Här är mitt bidrag. Jag vet inte om harmonin är fulländad men detta är vad jag har.
1955 Chevrolet Bel Air
1979 Rolex Explorer 1016
Det är en 350 från en Corvette 86' som jag lyfte i sent i höstasSer kul ut. Har du en bild på rovan? Den stora alltså...
Det är en 350 från en Corvette 86' som jag lyfte i sent i höstas