Så bra, da vet vi svaret
Vilket antiklimax! Tyckte inte alls bryggan såg ut som att höra till det verket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så bra, da vet vi svaret
Vilket antiklimax! Tyckte inte alls bryggan såg ut som att höra till det verket.
Inte migDatum kl 12. Alltid retar det någon
Inte mig
Fin och kul!Mest udda köpet på ett tag. En i en serie av klockor som designern Serge Manzon gjorde för Longines 1973. I rodium-pläterat 925-silver och ett litet 817.4-verk. Såldes som unisex, men är rätt stor med ca 26mm bredd och 41mm längd.
Bra tips! Inte så ofta den stora 5182 finns till salu! Priset kanske går att pressa lite också....35mm tre tacche till salu
WITHDRAWN - Further, really reduced… Longines Tre Tacche Ref. 5182 35mm
On offer, a lovely, 35mm tre tacche, 2nd gen case, 1943 or so, very close serial to one sold a handful of years ago here. 12.68z running well, nice, honest patina. $6000 net.omegaforums.net
Varken tavlan eller boetten är ju toppen men sällan man ser dem till dessa priser oavsett, med en riktigt bra korrekt tavla hade den ju kostat det dubblaBra tips! Inte så ofta den stora 5182 finns till salu! Priset kanske går att pressa lite också....
Misstänkte det, skavde lite väl mkt.Ja, definitivt renoverad.
Bland mycket annat så kan jag inte tänka mig att den skulle ha haft den Longines-logotypen ursprungligen.
Någon som har koll på vad denna Ref 6264 kan vara värd? Ganska risigt skick.
Sjukt trevliga verk...Någonstans mellan 1000-2000 i risigt skick kanske. Med lite tur mer på Tradera. Verket ser inte helt klandervärt ut och de där 12.68 och övriga från den eran går väldigt bra, när de väl går.
Otroligt vacker!Riktigt glad i senaste patienten. Trodde tavlan var helt slut på bilderna innan köp, vilket den kanske för vissa är men ny akryl och lite lätt städning och jag är helt såld. Från 1943, 33.7mm utan kronan, nån sorts semi stepcase och 12.68z.
Jättefin! Är det tre eller sex hack i bakboetten? Tree eller sei tache?Riktigt glad i senaste patienten. Trodde tavlan var helt slut på bilderna innan köp, vilket den kanske för vissa är men ny akryl och lite lätt städning och jag är helt såld. Från 1943, 33.7mm utan kronan, nån sorts semi stepcase och 12.68z.
Precis som @hejsam ’s variant här ovanför är det en Sei Tacche. Min har märkligt nog djupare hack i baklocket. Men i övrigt likadan boett.Jättefin! Är det tre eller sex hack i bakboetten? Tree eller sei tache?