Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ojojoj, viken grym Conquest-samling. De där 2 sista (ref. 9000 kanske?) Är ju helt fantastiska.
TackOjojoj, viken grym Conquest-samling. De där 2 sista (ref. 9000 kanske?) Är ju helt fantastiska.
Ser väldigt lovande ut. Verkar vara originalglas med den något säregna placeringen av lysmassa.Är verkligen inne i Longines-träsket för tillfället. Longines Flagship från 1959. Kul med originallåda till. Hoppas att tavlan är fin där under det repiga glaset. Blir till att slipa och polera.
Trevlig!Hjälp vilka fina klockor det dyker upp här.
Mitt lilla bidrag är denna med referens 8319, kaliber 284 från 1969.
Edit: ser ut som två rosa prickar men det är som vanligt jag som inte kan fota
Trevlig!Hjälp vilka fina klockor det dyker upp här.
Mitt lilla bidrag är denna med referens 8319, kaliber 284 från 1969.
Edit: ser ut som två rosa prickar men det är som vanligt jag som inte kan fota
Tack! Jo men jag är nöjd. Tycker den är trevlig. Lite skillnad mot min 43 Hydro i storlek dockTrevlig!
Bra bredd i samlingenTack! Jo men jag är nöjd. Tycker den är trevlig. Lite skillnad mot min 43 Hydro i storlek dock
Sugen på att sälja den om den finns kvar?Vet egentligen inte om denna klassas som vintage... Den har iaf en vintage look. En detalj jag tycker e trevlig e hur sekundvisaren e guldig och smälter in mot bakgrunden, medan tim- och minutvisarna e svarta.
Tunna ostoppade band är ett tips om uren känns små. Helst då något som inte går under boetten. Klockan ser trevlig och rätt verktygsaktig ut, tvådelat nylon hade nog fungerat ännu bättre.35mm på min 19+ cm handled. Trodde aldrig det skulle funkaså bra! Möjligheterna är oändliga. 80 år gammal 12.68z är fortf mera korrekt än mina nyare klockor. (Inkl Min Tudor chrono från 2010 som stannat trots service för två år sen.)
Tack för tipset. Satt ett tvådelat ”nato” på men det räckte knappt runt min handled. Är svag för mn- naton så blev väldigt nöjd när jag hittade ett 18mmTunna ostoppade band är ett tips om uren känns små. Helst då något som inte går under boetten. Klockan ser trevlig och rätt verktygsaktig ut, tvådelat nylon hade nog fungerat ännu bättre.
Finns det någon vänlig själ som kan tala om för mig vad det här är för urverk?
Finns det någon vänlig själ som kan tala om för mig vad det här är för urverk?
Jag tror att jag fick det till 29 mm.Kan se ut som et cal. 23M Hva er diameter?
Jag tror att jag fick det till 29 mm.
Tusen tack för hjälpen!Da holder jeg med @Corgi og sier cal. 27M
Jo, nu hittade jag! 10.68z.
Tack!Så bra, da vet vi svaret