Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjusig! Snyggt med 18k utan att vara tokblank.#8 är mitt exemplar av världens första quartzarmbandsur som kom 1969. Min Astron är från april -70. 18K ren kult!
Snyggt! En JDM man inte ser så ofta.. Ser ut att vara i fint skickGött med en anledning att fota det man har undanstoppat i klockboxen
Känner att jag borde använda denna lite mer, ligger på tok för länge mellan varven.
En tidig 6306-7001 från Okt 1976, på ett XGL-831.
/David
Kan man få ref på den?En blådåre från -70.
Snygg! Saknar en lagom stor klocka med blå urtavla. Denna ref har jag inte sett tidigare. Är det ngn JDM variant eller går den att hitta för oss vanliga dödliga?#10. En 7016-8000 från 1972. Rätt så häftigt pjäs, eller vad sägs om automatisk kolummhjulskronograf med kombinerad minut- och timtotaliserare (upp till 12h)? Ca 37mm.
6139-6012 om jag inte misstar migKan man få ref på den?
6139-6010 nämare bestämt, sista siffrorna är vilken del av Världen den är såld till.Kan man få ref på den?
6139-6010 nämare bestämt, sista siffrorna är vilken del av Världen den är såld till.
Det här utdraget är från ett annat forum och gäller Seiko "Pogue" , det är ganska snårigt.Intressant! Min har 6139-6012 och har svensk dagskiva. Men det har jag trott inte var kopplat till ref, utan något man kunde byta hos AD.
Men hur var det uppdelat med ref.nr. och marknader?
för att bygga upp spänningen...inväntar en seiko imorgon eller på onsdag, en ägare som köpte den i sverige ny runt 1980, säljaren har och är dykare, klockan har vart bortglömd i en låda under 25 år, 100% original, så KS vad för vintage seiko väntar jag på? om det låter för bra för att vara sant...självklart så håll tummarna