• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Swap Meet och sommarfest!

Gummo

Joker
2-Faktor
Ett gäng riktigt sköna dykare och en militärkronograf med Tony Frank.



Mer gamla rara vintageklockor! Denna gång från Antiquorum i Geneve med Julien Schaerer.


Finklockor med Mikael Wallhagen från Sotheby´s Important Watches 14-15/5-23



En handfull vintageklockor från Kaplans Kvalitet den 6/5

https://youtu.be/qq2aar9scDE


Helgen räddad hörni! Nytt avsnitt denna gång är det Andreas Weinås tur att plocka fram en trevlig trio.

https://youtu.be/eou9oNsKmhk


En ny inspelningsrunda är på G och det är Georgios Batselas från Kaplans som är först ut med en skön trio!

https://youtu.be/9x_pUU7Lg-w

Näste man ut att tolka Radhustrippeln är @StarMan :)


@eNielsen visar att återväxten är tryggad bland vintagegubbarna och langar fram KS-värsta läderband hittills :)





@Hugger69 slänger fram en bensinosande kvartett!!!


Nu är det @Anders Forsberg som langar fram en skön trio🤘🤌🤘

Anders Forsbergs Vintagetrippel



Först ut är @hejsam !



Söndagsmys med VWC som provkör Daytonas och annat skoj.



Auktionstips, Facitdykare och en gammal Heuer :)



Cartier Tank!

https://youtu.be/emoHo3lcG1Q

Speedys, japanska monster och rymdskrönor.



Cartier med Aleks



Smått och gott från Kaplans kvalitetsauktion.


Nytt DIY-avsnitt ute där även en lycklig vinnare av en Longinesväska dras!







@Berns och jag snackar en timme patina! Ladda upp med chips, dip och dryck och lägg er i favvosoffan.


Skit i mello och Fuck Putin! Litet mellanavsnitt med nyheter om kommande avsnitt och en trevlig tävling. In å prenumerera och kommentera så kan ni vinna en fin väska!


Hallå Vintagevänner! Äntligen fick jag till ett par timmar med @Donkii uppe i fjällen. Spana in senaste avsnittet:


DONKII OMSLAG .jpg


Tungt avsnitt ute nu med @Molle och fokus på Seikos gamla dykare. Kolla och ångra er att ni inte hoardat Seiko sen 90-talet;)



5AA9C74B-C4E2-4122-B2D1-7AE913B59872.jpeg


Då vevar vi igång igen efter en lång och välbehövlig julvila 🎅 @Seikosthlm och jag snackar miltärur.



Höstäsongens sista avsnitt är här! Det är dags för lite Heuermys med @PR1973 !




Nu är vecka räddad! Fullmatat avsnitt om vintage Nevada med allas vår @marconimotet 🤘👍🤘



Nytt gästavsnitt med stor premiär på torsdag 21.30! Livechat med mig och @Seikosthlm . Fest 🎉!



Seikos automatiska kronografer med Molle:


Nu smygstartar jag vändan med nyinspelade avsnitt med en vansinnigt fet unboxning och förhandstitt. Jag avslöjar även vinnaren av Tissot Seastar Quartz.

Ett kortavsnitt som blir lagom som förfilm till kvällens visning av Tarkovskijs "Ivans Barndom" eller kanske "Gå och Se" av Elim Klimov.






Bänka er framför Youtube nu kör vi @Fadershan part 2.

Alla prenumeranter kan vinna en rasande sucker Tissot!

Såld med ”defekt ställaxel” men efter att @Highvalley skällt ut mig och förklarat hur man ställer tiden funkar perfekt!

Logga in ikväll 21.30 så kör vi:)



09B2EF7E-E628-41F2-B723-D9D05819F20C.jpeg


Andra halvtimmen med @Zacke . Killgissningar, teorier och skrönor varvas med rena rama lögner.
Ikväll 21.30 blir det premiär med livechat och hela skiten på youtube! Miss inte det och gå för helvete in och prenumerera!


I dagens avsnitt kommer @BoEtt och langar fram lite finklockor och sprider trevlig stämning.


Ok, det blev ett till avsnitt trots mancold from hell och kraschad dator. @Zacke ärade oss med ett besök i vintras. Första delen av det besöket kom att handla om Omegas gamla gubbklockor:



Senaste gästavsnittet blev ett trevligt häng med @virrooo . Håll tillgodo vintagevänner!


Andra avsnittet blev ett riktigt mastodontavsnitt, närmare en timme plexiputs och skrönor! Slow-TV när det är som starkast. Två snubbar, en klocka och en massa snack plus lite action. Tydligen utlystes en tävling också. Gissa årtal på klockan.

Håll till godo vintagevänner:



I första avsnittet dyker @Fadershan upp och snackar Certina med mig och min käre sidekick @eriksson850 :happyhappy: Vi har fler avsnitt på G och ni får ha lite överseende med halvkasst ljud etc. Det får duga för denna pilotsäsong och jag hoppas va bättre bakom spakarna när det blir dags för inspelning av fler gästavsnitt till hösten.

 
Senast ändrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hallå Vintagevänner!

Nu är det snart premiär för Vintage Watch Club. En youtube-kanal tillägnad vintageklockor! Det kommer bli vintagegäster och lite hemmafix. Fokus kommer främst vara på lite mer affordable vintage men det lär nog smyga sig in lite finvintage också. Premiär blir på fredag men jag tänkte tjuvstarta med en tävling! Enkla regler:
  1. Prenumerera på kanalen.
  2. Gissa vilken klocka jag mäter strålningen på och posta svaret i tråden. Gärna med nån radiumrelaterad bild.
  3. Vinnaren lottas (läs: väljs) av mig och får en snajsig "No Radiation"-patch att sy på jeansen.
  4. Tävlingen slutar onsdag 26/5
Och här är en länk till kanalen.



Kul! Ser fram emot mycket härligt mögel :) Tävlingen är för enkel, måste vara en Zodiac SeaWolf, det hör man ju ;)

20200125_120859.jpg
 
Topp