• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintage trippel

CertTrip2.jpg

Har suttit och klurat lite på vilken trippel som egentligen är min favorit och samtidigt skiljer sig från varandra individuellt. Det här blev resultatet.

Tissot T12 Sonorus
Sinn 103B
Certina Chronolympic Regatta

Tissot:n är rolig med sina svulstiga 70-talsformer och det mekaniska alarmet. De röda och gröna visarna gör väldigt mycket för intrycket.

Sinn är en klassisk kronograf men jösses vad bra den är och i ett skick som passar mig. Har inte lärt mig att älska mögel än :) Det något större minutregistret än en fin detalj.

Certinans boett går säkert inte hem hos alla, (den ligger förvånansvärt bra på min platta handled), men tavlan är fantastisk. Ovanlig kronograffunktion där det extra registret är timmar och minuterna ligger på en stor centrumvisare.

Olika men lika omtyckta :)

IMG_20180912_101956.jpg
IMG_20180912_102153_1.jpg
IMG_20180912_102210.jpg
IMG_20180912_102224.jpg

Har suttit och klurat lite på vilken trippel som egentligen är min favorit och samtidigt skiljer sig från varandra individuellt. Det här blev resultatet.

Tissot T12 Sonorus
Sinn 103B

Tissot:n är rolig med sina svulstiga 70-talsformer och det mekaniska alarmet. De röda och gröna visarna gör väldigt mycket för intrycket.

Sinn är en klassisk kronograf men jösses vad bra den är och i ett skick som passar mig. Har inte lärt mig att älska mögel än :) Det något större minutregistret än en fin detalj.

Certinans boett går säkert inte hem hos alla, (den ligger förvånansvärt bra på min platta handled), men tavlan är fantastisk. Ovanlig kronograffunktion där det extra registret är timmar och minuterna ligger på en stor centrumvisare.

IMG_20180912_101956.jpg
IMG_20180912_102210.jpg
IMG_20180912_102224.jpg

Jag är verkligen svag för den där Sinnen - mycket bra!

Tissot T12 Sonorus
Sinn 103B

IMG_20180912_101956.jpg
IMG_20180912_102210.jpg
IMG_20180912_102224.jpg
Fina klockor! Certinan är ju riktigt skön. Vad är det för band på den? Riktigt snyggt.

Tavlan på din pp är sjukt bra! Kontikin och fat luggen är oxå fantastiska. Alla helt i min smak och alla känns som prisvärda, kvalitativa ur!
Tackar! Jo är riktigt nöjd med alla tre, letar dock efter en riktigt tidig Kontiki utan datum. Tavlan är definitivt bättre än boetten på Certinan ja ;) Är lite inne på det spåret med prisvärda, kvalitativa och historiskt intressanta ur!

Tillbaka
Topp