Påminner om dem i konstruktionen, men jag vet faktiskt inte. Det finns inga andra signum än Zeniths...Stört kool på länk, den har jag missat. NSA-länk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Påminner om dem i konstruktionen, men jag vet faktiskt inte. Det finns inga andra signum än Zeniths...Stört kool på länk, den har jag missat. NSA-länk?
Mycket vackert och mycket stiliga Zeniths!Påminner om dem i konstruktionen, men jag vet faktiskt inte. Det finns inga andra signum än Zeniths...
![]()
![]()
Asläckra!Inlägg no 3000 får väl bli något extra. En riktig Love/Hate modell.
3 x Zenith ”Turtle”
![]()
Två Captain och en De Luxe
![]()
![]()
De Luxe är framtagen för den amerikanska marknaden vilket man ser på stavningen; Over There stavar man ”Chronometer” medan man i Europa håller sig till den franska stavningen ”Chronometre” så även i UK.
![]()
![]()
![]()
Även boetten skiljer sig en aning. De Luxe har en fördjupning vid kronan på baksidan...
![]()
![]()
![]()
Den här ”American Turtle” är vad jag vet den enda kända...
![]()
Zenith Captain anno 1970 på originallänk.
![]()
Ja, jag tillhör dem som gillar modellen...![]()
En grisig trippel
![]()
Tack! Omega och Tissot är väl 35 eller 35.5 och Mido är 34 på diagonalen (notera stepped case).Snygga! Vad är det för size ?
Cooolt!! Är ett stort fan av vintage Zenith men denna modell har jag inte aktivt jagat men jäklar vad sval den e på länk! Jättefina, snyggt 3000:e inläggInlägg no 3000 får väl bli något extra. En riktig Love/Hate modell.
3 x Zenith ”Turtle”
![]()
Två Captain och en De Luxe
![]()
![]()
De Luxe är framtagen för den amerikanska marknaden vilket man ser på stavningen; Over There stavar man ”Chronometer” medan man i Europa håller sig till den franska stavningen ”Chronometre” så även i UK.
![]()
![]()
![]()
Även boetten skiljer sig en aning. De Luxe har en fördjupning vid kronan på baksidan...
![]()
![]()
![]()
Den här ”American Turtle” är vad jag vet den enda kända...
![]()
Zenith Captain anno 1970 på originallänk.
![]()
Ja, jag tillhör dem som gillar modellen...![]()
Härlig tavla på Mido!En grisig trippel
![]()
Alla tre är grymma och tusan vad jag har börjat gilla subsekundEn grisig trippel
![]()
Grym trio!Kass bild men tänkt posta denna 35mm Tissot Antimagnetique-trippeln ett tag nu så nu fick det bli en kass kvällsbild och ett löfte om bättring!
![]()
En fröjd att titta på!Kass bild men tänkt posta denna 35mm Tissot Antimagnetique-trippeln ett tag nu så nu fick det bli en kass kvällsbild och ett löfte om bättring!
![]()
Väldigt bra! Svag för både Longines och guldDubbel trippel
![]()
Heheh svarta Cityn har jag en men den där ph200'n får du gärna hojta på mig ifall den skulle lämnaPH 200 flankerade av sina väpnare....![]()
Även jag ber om att få stå på kö till Certina’nPH 200 flankerade av sina väpnare....![]()
Och är det någon idé att köa för gula cityn?!Även jag ber om att få stå på kö till Certina’n![]()
Ingen aning men den va oxå cool..Och är det någon idé att köa för gula cityn?!![]()
Heheh svarta Cityn har jag en men den där ph200'n får du gärna hojta på mig ifall den skulle lämna![]()
Boys Boys Boys... Vem tror ni står före er i kö?Även jag ber om att få stå på kö till Certina’n![]()
Mycket fina, älskar boetten på de Omega.Från vänster, 2st Omega Seamaster Calendar -59or och en Atlantic Power reserve.
![]()
Tack, ja dom är lätta att gilla med dom feta luggarna.Mycket fina, älskar boetten på de Omega.