Tveksamt om någon annan vågar visa en omegatrippel på samma sida som den därSåg ingen omegatrippel på senaste sidan
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tveksamt om någon annan vågar visa en omegatrippel på samma sida som den därSåg ingen omegatrippel på senaste sidan
![]()
Såg ingen omegatrippel på senaste sidan
![]()
Tveksamt om någon annan vågar visa en omegatrippel på samma sida som den därOj oj.
Man blir lite mållös.... Grattis!Såg ingen omegatrippel på senaste sidan
![]()
Fortfarande förra årets bästa ögonblick när den trion droppade in i Basel-tråden och halva tråden var "wait, what...... what just happened?"Såg ingen omegatrippel på senaste sidan
![]()
Fortfarande förra årets bästa ögonblick när den trion droppade in i Basel-tråden och halva tråden var "wait, what...... what just happened?"
Den är ju så grann.
Grym dubbeltrio! Seamastern med Breguet-index är helt sjukt bra!Insåg när jag plockade med klockrullen att jag har en trippel i syskon med mig; 2xSuverän svart tavla (olika design), 2x Seamaster svart tavla (våffla och slät) samt Seamaster chronometre (skiljer 4 siffror i serienumret på dessa men har olika patinering)![]()
Tack! Det är en favorit!Grym dubbeltrio! Seamastern med Breguet-index är helt sjukt bra!
Med våffeltavla dessutom! Har du nån trevlig närbild att bjuda på?Tack! Det är en favorit!
Här kommer närbildMed våffeltavla dessutom! Har du nån trevlig närbild att bjuda på?
Här kommer närbildMed våffeltavla dessutom! Har du nån trevlig närbild att bjuda på?
Och ett projekt på ingång när vi ändå är i gång...9:an har jag fått tag i så återstår att se om det kan bli hyffs på den
Här kommer närbild
Graal..? Nej, den Heliga treenigheten...Såg ingen omegatrippel på senaste sidan
![]()
Har väntat och väntat...skall du inte visa vad som finns i fodralen?
Ja lite variation i estestiken hade ju inte skadat!Synd att Seamasterlinjen är så enformig...
![]()
Är den i mitten en icke-Marine Chronometer-version av Marine Chronometer? Asläcker, speciellt utan sekundvisare!Synd att Seamasterlinjen är så enformig...
![]()
Mariner II, mycket mindre. Dvs bärbar.Är den i mitten en icke-Marine Chronometer-version av Marine Chronometer? Asläcker, speciellt utan sekundvisare!
Rimligare pris också? Dom Marine Chronometer jag sett runt om på nätet har legat ute för omkring 15.000.Mariner II, mycket mindre. Dvs bärbar.
Jepp, runt 4000 tror jag. Var iofs ett tag sedan jag kollade. Välbyggda.Rimligare pris också? Dom Marine Chronometer jag sett runt om på nätet har legat ute för omkring 15.000.
Stört kool på länk, den har jag missat. NSA-länk?Inlägg no 3000 får väl bli något extra. En riktig Love/Hate modell.
3 x Zenith ”Turtle”
![]()
Två Captain och en De Luxe
![]()
![]()
De Luxe är framtagen för den amerikanska marknaden vilket man ser på stavningen; Over There stavar man ”Chronometer” medan man i Europa håller sig till den franska stavningen ”Chronometre” så även i UK.
![]()
![]()
![]()
Även boetten skiljer sig en aning. De Luxe har en fördjupning vid kronan på baksidan...
![]()
![]()
![]()
Den här ”American Turtle” är vad jag vet den enda kända...
![]()
Zenith Captain anno 1970 på originallänk.
![]()
Ja, jag tillhör dem som gillar modellen...![]()