Åhhhh KoftaSvårtslaget! överlägsen mysfaktor att glida runt i kofta och gubbklocka![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åhhhh KoftaSvårtslaget! överlägsen mysfaktor att glida runt i kofta och gubbklocka![]()
Jisses, en riktigt legendarisk drömtrio! Sjukt bra!Uselt ljus, men här är 1964-trippeln: World Timer, kronograf och dykare.
![]()
Tackar. Tänkte att den en vacker dag ska bli en kvartett och få sällskap av en Alpinist från 1964.Jisses, en riktigt legendarisk drömtrio! Sjukt bra!
Ojoj, sicken skillnad! Det enda att anmärka på är väl att kronografen behöver ett roligare band eller en originallänk!![]()
Nu var det lite bättre ljus.
Nu gillar jag för all del racingband, men oftast sitter den på den här länken. Original BoR från Seiko.Ojoj, sicken skillnad! Det enda att anmärka på är väl att kronografen behöver ett roligare band eller en originallänk!
Perfektion!Nu gillar jag för all del racingband, men oftast sitter den på den här länken. Original BoR från Seiko.
![]()
Fortsätter med en gubbtrippel.
En Tissot trippel från 1951-52 med svärdvisare och fancy lugs.
Tyvärr är 2 av dom i behov av lite kärlek
![]()
Grymt fina. 35:an i stål hade varit extra fint..gillar runda pushersEn UG trippel; 33.5, 35, 37mm. Stål, krom, guld. 30, 40, 50-tal. Baton, leaf, dauphine. 1, 2, 4 skalor...det blir sällan tråkigt i detta träsk![]()
Trippel Seiko 1964 på länk. Relativt smalt urval.
![]()
Alltså den kronon i mitt skojar man inte bort, när du tröttnat på den så hojta..jag är sugenKallar den här trippeln för :
Mina tre senaste
Finns ju några gemensamma nämnare också.
![]()
![]()
Nä den är riktigt trevligAlltså den kronon i mitt skojar man inte bort, när du tröttnat på den så hojta..jag är sugen![]()
Vad är kronan på vänstersidan tillför? Heliumventil?Nä den är riktigt trevlig. Jag hojtar till ifall jag tröttnar. Kan dröja ett tag dock
![]()
Jag tror att det är kronan till klockan t.vVad är kronan på vänstersidan tillför? Heliumventil?
Hehe, precis.Jag tror att det är kronan till klockan t.v![]()
Hm, det var nog lite mörkt när jag kollade igår.Hehe, precis.
Haha, jag föreställde mig något såntHm, det var nog lite mörkt när jag kollade igår.![]()