• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintagedubbeln!

1680 + 1675
IMG_4456.jpg
Härligt krispig duo det :)

Svenska staten snålade inte. :breitling: :D
Vet dock inte vilka arbetare inom Televerket som fick låna dessa eller hur många klockor Televerket köpte in.
Det råkar jag faktiskt veta. Jobbar på vad som en gång i tiden var televerket och hörde mig för bland några gamla rävar om dom kände igen dessa klockor. Enligt dom gav man kronografer till tekniker som jobbade på GA-stationer för att mäta tidsintervaller när det t.ex var avbrott.
Hur många som är utgivna har jag dock inte lyckats ta reda på. Väldigt fina! Coolt att du har två :)

Det råkar jag faktiskt veta. Jobbar på vad som en gång i tiden var televerket och hörde mig för bland några gamla rävar om dom kände igen dessa klockor. Enligt dom gav man kronografer till tekniker som jobbade på GA-stationer för att mäta tidsintervaller när det t.ex var avbrott.
Hur många som är utgivna har jag dock inte lyckats ta reda på. Väldigt fina! Coolt att du har två :)
Tack för den informationen.
Mycket kul att få reda på vilka som faktiskt fick låna dessa ur.

Tillbaka
Topp