Härligt krispig duo det1680 + 1675
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt krispig duo det1680 + 1675
Kronometer Stockholm dubbel
Breitling dubbel
Televerket dubbel.
En Breitling 810 Top Time utgiven till televerkare 1969
En Breitling 815 Long Playing utgiven till televerkare 1978
Hva? Selv Televerket i Sverige hadde kule klokker
Sjukt avis på den Perfectan, den är grym!Radium gilt clamshells for det svenske markedet dobbel
Snygga. Och stiligt synkat av Sekundvisarna.Omega ref. 136.0102, cal. 1030 twins
Radium gilt clamshells for det svenske markedet dobbel
Det råkar jag faktiskt veta. Jobbar på vad som en gång i tiden var televerket och hörde mig för bland några gamla rävar om dom kände igen dessa klockor. Enligt dom gav man kronografer till tekniker som jobbade på GA-stationer för att mäta tidsintervaller när det t.ex var avbrott.Svenska staten snålade inte.
Vet dock inte vilka arbetare inom Televerket som fick låna dessa eller hur många klockor Televerket köpte in.
Tack för den informationen.Det råkar jag faktiskt veta. Jobbar på vad som en gång i tiden var televerket och hörde mig för bland några gamla rävar om dom kände igen dessa klockor. Enligt dom gav man kronografer till tekniker som jobbade på GA-stationer för att mäta tidsintervaller när det t.ex var avbrott.
Hur många som är utgivna har jag dock inte lyckats ta reda på. Väldigt fina! Coolt att du har två
Coola!! Den märkt Prefekta var ju hur tuff som helst! Hur stor är den och ungefärlig ålder? Ursäkta min okunnighet, men är det mkt sällsynta eller bara jag som inte fått upp ögonen för liknande tidigare?
Ser gamla ut, vet du årtal? Boettstorlek?Tissot Amag dobbel
Ser gamla ut, vet du årtal? Boettstorlek?
Kul, har inte sett den boetten på Tissot Antimagnetique förut!Tissot Amag dobbel
Vilken cool Telestop!DSdubbel
Utsökt !!
Ett par från Longines gyllene era, runt andra världskriget.