Gummit på Rollen har du mest för att retas va?![]()
Vill du verkligen reta upp ängsliga klubben kan du alltid köra flexlänk!![]()
Mmm en flexlänk vore ju något...
Varför har jag inte ens tänkt på det?
Fast drömmen vore ju raggarlänk

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gummit på Rollen har du mest för att retas va?![]()
Vill du verkligen reta upp ängsliga klubben kan du alltid köra flexlänk!![]()
Var kommer den ifrån ?och vad är bredden,? Är ju 19 på min Luft-kung vilket inte är optimalt all ggr.
Nu blir det att tråla Tradera/EBay efter något liknande.
Säljaren timesofplenty på ebay har massor av skoj NOS flexlänkar, som denna vintage double whammy, flexlänk + grisläder = sant:Mmm en flexlänk vore ju något...
Varför har jag inte ens tänkt på det?
Fast drömmen vore ju raggarlänkeller kanske 2smala raggarlänkar i bredd.
Håller med! Men är han inte ganska dyr?Säljaren timesofplenty på ebay har massor av skoj NOS flexlänkar, som denna vintage double whammy, flexlänk + grisläder = sant:
![]()
Länk till 19mm: https://www.ebay.com/str/Timesofplenty-Vintage-Watch-Bands/19mm-3-4/_i.html?_storecat=211957219
Han hade många fina som hade platsat på Luft-Kungen, men priserna kändes som sagt lite halvdyra fast många länkar hade eget utseende/look som hade gjort sig finfint på Luft-Kungen.Håller med! Men är han inte ganska dyr?
Håller med! Men är han inte ganska dyr?
Mjo, det är ju USA. Känns som priserna är rätt mycket högre där (innan moms och frakt...)Han hade många fina som hade platsat på Luft-Kungen, men priserna kändes som sagt lite halvdyra fast många länkar hade eget utseende/look som hade gjort sig finfint på Luft-Kungen.
Vad är det för länk på Super Dive?Kan ha delat denna duo tidigare. Dom gör sig så bra ihop tycker jag.
![]()
Riktigt grymma!!Kan ha delat denna duo tidigare. Dom gör sig så bra ihop tycker jag.
![]()
Vad är det för länk på Super Dive?
Magisk UG! 38 case?UG + SM
![]()
Grym uni-compax! Är den ny?UG + SM
![]()
Tack såå mkt!Magisk UG! 38 case?
Tackar tackar, ny för mig.. lastgammal i världenGrym uni-compax! Är den ny?![]()
Båda ommålade?Syskonduon.![]()
Magisk duo! Väldigt fin UG! Vet du vilket märke som gjort caset på UGn?UG + SM
![]()
Tack!Magisk duo! Väldigt fin UG! Vet du vilket märke som gjort caset på UGn?
Jag tyckte jag kände igen caset men från sidan liknar det inget jag känner igen. Riktigt fin!Tack!
Knubbig boett och högt glas på UG’n, har haft liknande kronografer med samma ”boettstorlek” men som inte alls varit lika framträdande som detaljerna i denna.
Vet inte om det finns något genriskt case som denna modell delar med andra samtida klockor?
![]()
Oj, så otroligt fina!UG duo från 1936, första året för Uni-Compax och start av utfasningför Compur![]()
Jävlar vad drömmigaUG duo från 1936, första året för Uni-Compax och start av utfasningför Compur![]()
Instämmer. Högra boetten är ju så sjukt smutt!UG duo från 1936, första året för Uni-Compax och start av utfasningför Compur![]()