• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintagedubbeln!

BoEtt

Rolex
Anlände en trevlig Certina på sin orginallänk idag, insåg att detta ju är en riktig dunderduo!
0307D9DD-269D-4160-B5F9-445C54E4177F.jpeg

(Ursäktar för kass bild)
Ja där brakade det till rejält, gratz!
 

Psykel

Patek
Dubbel albatross! :D
Fick hem den högra idag. Små skillnader mellan dom båda. Olika tavlor, den högra har polerad boett (oklart ifall den ska vara så eller blivit polerad i efterhand) samt olika Gagarin-band. Det bruna verkar tillochmed vara i läder!
7BEDD612-9E78-49C4-A4C5-421EBF33DEA3.jpeg
 

kuma-kun

Audemars
Toshiba beställde förtjänstklockor från Seiko och sparade inte på krutet utan köpte Grand Seiko med eget boettlock.
Istället för Seikos text och numrering runt medaljongen var Toshibas egen text och årtal när den delades ut och serienumret flyttades till insidan av locket.

GS 57, en med lejonmedaljong från 65 och en med GSmedaljong från 68.

45879798935_e3b0be1a57_c.jpg


31853153687_79cd7c6e16_c.jpg


Även postat i GS tråden men där tror jag inte vintagenördar spanar.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Toshiba beställde förtjänstklockor från Seiko och sparade inte på krutet utan köpte Grand Seiko med eget boettlock.
Istället för Seikos text och numrering runt medaljongen var Toshibas egen text och årtal när den delades ut och serienumret flyttades till insidan av locket.

GS 57, en med lejonmedaljong från 65 och en med GSmedaljong från 68.

45879798935_e3b0be1a57_c.jpg


31853153687_79cd7c6e16_c.jpg


Även postat i GS tråden men där tror jag inte vintagenördar spanar.
Riktigt roliga, hur ovanliga är dessa/svåra att få tag på?
 

kuma-kun

Audemars
Riktigt roliga, hur ovanliga är dessa/svåra att få tag på?

Verkar som Toshiba köpte en hel del så inte så ovanliga, om man bevakar Japanska säljare så dyker dom upp då och då.
Förtjänstklockor är ju inte så eftertraktade så inte direkt svårt att läggs rabarber på om man verkligen vill.
Jag tycker dom är lite extra eftersom dom inte har gravyr i efterhand och ett eget referensnummer.
Har ett foto på insidan av locken, Toshiban referens har 70 pa slutet och serienummer.

39830020943_26cd9f8f1d_c.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Verkar som Toshiba köpte en hel del så inte så ovanliga, om man bevakar Japanska säljare så dyker dom upp då och då.
Förtjänstklockor är ju inte så eftertraktade så inte direkt svårt att läggs rabarber på om man verkligen vill.
Jag tycker dom är lite extra eftersom dom inte har gravyr i efterhand och ett eget referensnummer.
Har ett foto på insidan av locken, Toshiban referens har 70 pa slutet och serienummer.

39830020943_26cd9f8f1d_c.jpg
Jag tycker de ser sjukt coolt ut, antar att det som står på baksidan är något i stil med vad det står på våra förtjänstklockor, dock set det 100X coolare ut :)
Tack för du delar med dig.
 
Topp