Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pappkasse funkar. Eller flyttkartong.
Fick ta över fyra kassar med vinyler från svärföräldrarna. Ca 30% bra, 25% nyfiket och resten meh. Behöver ett bra sätt att förvara resten i förrådet tills jag vet vad jag ska göra av dem. Vad föreslår ni för förvaring? Pappkassar känns inte rätt...
Absolut, det kan jag göra! Bor du i Stockholm kanske? För att jag har inga kartonger att skicka i för tillfälletKul med fler med samma läggning! Om du säljer av skivor får du gärna dra iväg ett PM, är alltid på jakt. Köper dock framför allt album, singlar tar för mycket plats.
Just nu spelas dock ett undantag, är svag för soul och alla älskar väl Beatles.
B&W 805? Nu snackar vi!nightmode!
Ahh, 1200. Om inte bästa så iallafall den roligaste spelaren. En riktig traktor på den tiden jag vände plattor.Äntligen fått tummen ur och letat fram en gammal vinylspelare och den lilla vinylsamling jag har kvar.
Let the fun begin!
1200 är fantastiska arbetshästar, de har ju fått ett litet uppsving även i hifikretsar numera.Ahh, 1200. Om inte bästa så iallafall den roligaste spelaren. En riktig traktor på den tiden jag vände plattor.
Men jäklar vilken stapel med elektronik, vad gör allt?
Men det låter bra?1200 är fantastiska arbetshästar, de har ju fått ett litet uppsving även i hifikretsar numera.
Naim Classic = sjukt många lådor. Det är nätverksspelare, cd, tuner, försteg, slutsteg, hörlursförstärkare och sedan en jävla massa externa nätdelar till allt.
British High-End Audio | Naim Audio
Naim Audio designs & manufactures some of the finest high-end audio systems available in the world. Crafted for pure musical performance.www.naimaudio.com
Har på sistone vistats mycket på sommarstället där det finns en Uniti qb som står för underhållningen. Väl hemma igen satte jag mig i fåtöljen och CHOCKADES över hur bra det låter. Som med allt annat så vänjer vi oss vid det ”nya” dvs fulvaniljglass, komprimerad musik, en liten högtalare som försöker simulera två, plastskinnklädsel i bilarna osv. Men när man får en kula riktig vaniljglass/ lyssnar på riktig hifi/sätter sig i en gammal läderklädd bilstol så fattar man. #bakåtsträvareMen det låter bra?
Jag är helt på din sida i den frågan. Jag märkte det själv när jag märker att komprimerad musik inte svänger. Det är dött liksom.Har på sistone vistats mycket på sommarstället där det finns en Uniti qb som står för underhållningen. Väl hemma igen satte jag mig i fåtöljen och CHOCKADES över hur bra det låter. Som med allt annat så vänjer vi oss vid det ”nya” dvs fulvaniljglass, komprimerad musik, en liten högtalare som försöker simulera två, plastskinnklädsel i bilarna osv. Men när man får en kula riktig vaniljglass/ lyssnar på riktig hifi/sätter sig i en gammal läderklädd bilstol så fattar man. #bakåtsträvare
Intressant. Frågan är hur hållbart det är i längden? Kanske beror på limmet och hur härdat det blir.Någon som provat skivrengöring med Casco trälim?
Ingen aning, det lät bara som allt man inte ska göra , ändå verkar det fungera.Intressant. Frågan är hur hållbart det är i längden? Kanske beror på limmet och hur härdat det blir.
Jag testade på en platta som där någon hade hällt oboy i fodralet. Funkade perfekt.Någon som provat skivrengöring med Casco trälim?
En pickup som vårdas väl funkar många tusen timmar. Personligen blir mina inte så gamla då jag gillar att prova andra. Gamla pickuper kan stelna i rörelserna så vintage är ingen bra grej när det gäller pickuper.Kort o enkel fråga: hur ofta byter ni nål på skivspelaren? och det där med vintage P U kontra nytt?