Jag uppskattar din förståelse för ’behöver’ !Inte min kopp te, men förstår din glädje att äntligen få tag i en skiva men ”behöver”!
Grattis!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag uppskattar din förståelse för ’behöver’ !Inte min kopp te, men förstår din glädje att äntligen få tag i en skiva men ”behöver”!
Grattis!
"Villhöver" är annars ett rätt passande ord i sammanhanget...Jag uppskattar din förståelse för ’behöver’ !
NU SNACKAR VIÅterutgåva av gammal Cortex liveskiva, överaskar positivt. Visst är inte samma fulländade upplevelse som Spinal Injuries men det hade vi ju inte väntat oss heller. Men bra ös och oväntat bra ljud och mix.
Jäkla geni Freddie Wadling var ändå.
Riktigt sen på bollen här, men...Långskott…
Har någon använt sig av Ortofon OM10 och sedermera uppgraderat till antingen OM20 eller OM30 och kan säga något om skillnaden ?
Riktigt sen på bollen här, men...
Gjorde precis denna uppgradering förra veckan, OM 10 till 30. Första intrycket var att det lät lite ljust och tunt men fick ändra mig efter ett skivbyte.
OM 10 var lätt att leva med men OM30 är luftigare, mer detaljerad och jag antar väl att man skulle kunna säga att det låter mer hi-fi.
Först blev jag orolig att det skulle saknas botten men finns det i inspelning så plockar OM30 fram det, får det mer att kännas som att OM10 har lite inbyggd loudness helt enkelt.
Jag tycker det var väl spenderade pengar.
Edit: Ska förstås tillägga att jag spelat knappt 20h än så länge så den är väl inte helt "inspelad" än.
Tackar tackarRiktigt sen på bollen här, men...
Gjorde precis denna uppgradering förra veckan, OM 10 till 30. Första intrycket var att det lät lite ljust och tunt men fick ändra mig efter ett skivbyte.
OM 10 var lätt att leva med men OM30 är luftigare, mer detaljerad och jag antar väl att man skulle kunna säga att det låter mer hi-fi.
Först blev jag orolig att det skulle saknas botten men finns det i inspelning så plockar OM30 fram det, får det mer att kännas som att OM10 har lite inbyggd loudness helt enkelt.
Jag tycker det var väl spenderade pengar.
Edit: Ska förstås tillägga att jag spelat knappt 20h än så länge så den är väl inte helt "inspelad" än.
Heter en sån kabel inte rca-kabel? Det är en vanlig kabel vad jag kan se. Jag har nog några över i förrådet. Hur lång är den?Någon som kan fixa äldre Bang Olufsen spelare eller kan peka mig mot någon som kan?
Jag har en Beogram 3000 kopplad till Beomaster 3000 men verkar ha något glapp i DIN kablen mellan spelaren och förstärkaren, det glappar och ljudet när jag spelar vinyl blir väldigt låg kvalitet jämfört med om jag spelar radio tex så problemet är uppenbarligen bara från skivspelaren.
Jag har öppnat höljet för att titta efter men vet inte hur det ska se ut i dessa 7-poliga kablar, alla poler är inte kopplade men tror heller inte de ska vara det.
Ursäkta dåliga bilder
RCA är för mig en vanlig röd/vit 3.5mm kabel, men jag är inte så kunnig.Heter en sån kabel inte rca-kabel? Det är en vanlig kabel vad jag kan se. Jag har nog några över i förrådet. Hur lång är den?
Har du kollat beoexperten.se? Jag har handlat lite kablar därifrån tidigare till min B&O stereoRCA är för mig en vanlig röd/vit 3.5mm kabel, men jag är inte så kunnig.
Denna är ju lite speciell med 7 pins som möjliggör styrning mellan enheterna och från fjärrkontroll, men har du en sådan kabel får du gärna kika.
Hittar ingen som ser likadan ut på hemsidan men ska kontakta dem och fråga!Har du kollat beoexperten.se? Jag har handlat lite kablar därifrån tidigare till min B&O stereo
Klippa och sätta en sockerbit?Hittar ingen som ser likadan ut på hemsidan men ska kontakta dem och fråga!
Min kabel sitter ju i skivspelaren dvs det är ingen lös kabel, så antagligen behövs en ny ände på kontakten dvs kablarna behöver lödas om på en ny och ingenting jag kan eller har verktyg till.
Vill du utveckla för en oteknisk?Klippa och sätta en sockerbit?