• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vinyl-tråden

Gör som @Affe :)

Förvaring som man kan bläddra i hade varit det bästa men utrymmet finns tyvärr inte för det. Idag står skivorna i en IKEA Stockholm:
1000004527.jpg

Senaste veckans inköp:

IMG_4424.jpeg

Hellacopters nyutgåva av Grande Rock och ett par System of a Down på Bengans i Linköping.
Egentligen är System… för stökigt för min smak, men de och Faith no More är ändå band som jag gillar skarpt. Bakom stöket och galenskapen vilar ändå bra låtar, liksom!

Dagarna senare blev det en tur runt St. Eriksgatan och Hornstull i Sthlm.

IMG_4425.jpeg

Resulterade bl.a. i att hålen i Whitesnake-samlingen fylldes.
Sprang även på en nyutgåva av fantastiska Temple of the Dog med stora delar av Pearl Jam med Chris Cornell på sång. En fantastisk hyllning till Andy Woods, sångare i Mother Love Bone. Visste knappt att den fanns tillgänglig på vinyl! Kul!
Hittade oxå en limiterad Music on Vinyl-utgåva av just Mother Love Bone, men den ville de ha 3000 spänn för(!!??!), så den fick vara kvar på Nostalgipalatset… Nån måtta på galenskapen får det vara! 😎

När ett intresse avtar(parfym=dyrt) finns det helt plötsligt kapital till annat roligt………
56BE161A-2CFC-4E3C-A407-00D0B0744422.jpeg
Det är kul och lätt att handla i början när man vill fylla alla hål i samlingen.

Se mina inlägg här i tråden för 3-4 år sedan. Hade inköpsturer runt Sthlm. med 30-40 skivor per gång!

Men det blir svårare och svårare.
Och dyrare och dyrare… 😎

Det är kul och lätt att handla i början när man vill fylla alla hål i samlingen.

Se mina inlägg här i tråden för 3-4 år sedan. Hade inköpsturer runt Sthlm. med 30-40 skivor per gång!

Men det blir svårare och svårare.
Och dyrare och dyrare… 😎
Ja det är just hålen som är början. Den stora frågan är hur jag ska trolla bort frugan. Börjar grymtas😂😂.

Påfyllt i TSOOL-samlingen efter lördagens konsert i Norrköping. Det blev en signerad version av samlingsplatta som först släppts som nån RSD-grej tror jag, med massa gamla inspelningar. En framtida raritet enl grabbarna i bandet vid merch-bordet efter giget. Jag gick på’t i alla fall…
Lite kul att Mattias Bärjed signerat den fast han inte var med på inspelningarna… 😝

IMG_4449.jpeg

Påfyllt i TSOOL-samlingen efter lördagens konsert i Norrköping. Det blev en signerad version av samlingsplatta som först släppts som nån RSD-grej tror jag, med massa gamla inspelningar. En framtida raritet enl grabbarna i bandet vid merch-bordet efter giget. Jag gick på’t i alla fall…
Lite kul att Mattias Bärjed signerat den fast han inte var med på inspelningarna… 😝

IMG_4449.jpeg
Letar med ljus o lykta efter en sool……

Har ett gäng vinylskivor som jag tänkt göra mig av med, 30-40st mestadels bättre rock från 60, 70 och 80-talet.

Någon som har erfarenhet att sälja? Köper butiker in en bunt till hyfsat vettiga priser eller ska man sälja privat?
Orkar inte administrera med att sälja styckvis även om det såklart ger mest pengar.

Och vad får man ca per skiva? Jag har bara köpt skivor tidigare och de är ju svindyrt iallafall :D

Har ett gäng vinylskivor som jag tänkt göra mig av med, 30-40st mestadels bättre rock från 60, 70 och 80-talet.

Någon som har erfarenhet att sälja? Köper butiker in en bunt till hyfsat vettiga priser eller ska man sälja privat?
Orkar inte administrera med att sälja styckvis även om det såklart ger mest pengar.

Och vad får man ca per skiva? Jag har bara köpt skivor tidigare och de är ju svindyrt iallafall :D
Kolla skivornas värde på Discogs, om du har tur så kanske du har nån raritet som är värd mycket.

Butiker ger inte många kronor per skiva. Varför inte sälja styckvis här på KS lifestyle köp/sälj?

Kolla skivornas värde på Discogs, om du har tur så kanske du har nån raritet som är värd mycket.
Tack ska kika där, verkar inte vara några rariteter utan typ runt 50k enligt den sidan.
Butiker ger inte många kronor per skiva. Varför inte sälja styckvis här på KS lifestyle köp/sälj?
Även här blir det mycket jobb att sälja styckvis men någon kanske är intresserad av hela bunten :)

Butiker köper gärna in om skickat är bra.
Räkna med att du får max halva ut-priset i betalt.
Bra rockplattor går för 100-300 spänn i butik ungefär.
Lägg ur här annars!

Tillbaka
Topp