Dagens lyssning i vardagsrumskontoret; lite -70-tals ”flumrock”(?) - Stray Dog. Chansköp på rekommendation i nån skivbutik för ett tag sen. Riktigt skönt och tidstypiskt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härliga köp! Mad Season är en riktig kanon-platta…Ännu ett par hål fyllda i -90-talsdelen av samlingen.
30-årsutgåvan av ”Jar of Flies” som diskuterats tidigare.
Och ett riktigt fynd från Bengans web-rea; en Music on Vinyl utgåva av otroliga Mad Season’s enda platta inkl. 6-8 bonusspår med Mark Lanegan på sång!
Och ett par svenska ”moderna” kanonband i ”skitig rock’n’roll-gengren” på samma rea á 99:-
The Hawkins kan jag starkt rekommendera! Tror jag snackat om dem tidigare här i tråden…
Bra grejer!Senaste batchen
Mycket bra! Nej dessvärre hittar jag aldrig sånt här i butik, dessa köpte jag av en lokal samlare.Bra grejer!
Du är uppenbarligen i den där härliga fasen i vinylsamlandet när man enkelt hittar 10-12 plattor i varenda butik! Underbart!
Jaså? Jag tycker att ”vanliga” plattor med -70/-80-talarock fanns det rätt gott om i butikerna när jag ”hoardade” i början av mitt samlande för 4-5 år sedan. Tycker fortfarande att man hittar de rätt ofta.Mycket bra! Nej dessvärre hittar jag aldrig sånt här i butik, dessa köpte jag av en lokal samlare.
Är det inte plast? Funkar inte polywatch eller tandkräm som på klockor?Köpt en beg skivspelare som locket var lätt repigt på. Någon som polerat något liknande med bra resultat? Vad använde ni?
Tandkräm Hittade något som heter novus och autosol till plast börjar med autosol för jula finns här i byn.Är det inte plast? Funkar inte polywatch eller tandkräm som på klockor?
Tack för tips! Jag shoppar mest här uppe i Norrland, främst från lokala samlare. De kan också ha bett att ta betaltJaså? Jag tycker att ”vanliga” plattor med -70/-80-talarock fanns det rätt gott om i butikerna när jag ”hoardade” i början av mitt samlande för 4-5 år sedan. Tycker fortfarande att man hittar de rätt ofta.
Vilka butiker brukar du besöka?
Kan rekommendera Record Hunter, Mickes och Sound Polution i Sthlm (och självklart Nostalgipalatset, som har ”allt”, men de om några vet att ta betalt…)
Skivbörsen i Västerås och Enköpings Skivbörs är oxå kanon.
Och Nunnan Records i Nyköping.
Snyggt! Var det endast våtslip du gjorde eller använde du något putsmedel?
Maskin och polermedelSnyggt! Var det endast våtslip du gjorde eller använde du något putsmedel?
Vilket polermedel blev det?Maskin och polermedel
Körde med dessa och RUPES LHR75 ska köpa autosol acrylic polish imorgon När jag köper mer våtslippapper.Vilket polermedel blev det?
Fyndade Rob’n’Raz idag, den gillade jag mycket när jag var ung. Måste få igång stereon nu bara.
Ingen rockare jag heller dock lyssnar jag på i princip allt. Skaffade skivspelaren för att försöka få ihop det man lyssnade på som ung framförallt Beastie BoysFint att se något annat än rock, inte minst då den musiken inte är min egen kopp te.
Wu är ju en riktig klassiker, for the children, och ett måste i samlingen. Det enda jag hittade från Rob n Raz här hemma var denna, som inte plockas fram så ofta men ändå är lite kul.