Aha - tungt! Ska lyssna vid tillfälleNej, inte progg. Franska Gojira - Magma
/J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha - tungt! Ska lyssna vid tillfälleNej, inte progg. Franska Gojira - Magma
Riktigt bra!Aha - tungt! Ska lyssna vid tillfälle
/J
Ja, kan bara hålla med! Riktigt BRA ljud!Där har du en bra högtalare.
Riktigt bra!
Nej, inte progg. Franska Gojira - Magma
Lite 10kr skivor som fått sig en tvätt. Lite mer pyssel då fodralen luktade en del så fått åka i ozon maskinen, hoppas det hjälper.
![]()
Tänker du på prasselplasten? Den fanns på en skiva, men är nu slängd, de övriga hade bara pappers konvolut. Har torkat av med lite vatten och isopropanol, sen har n vända med ozon.När du ändå tvättar, så passa på och byt innefodral också. Det samlas mycket skit i gamla fodral.
Hur tvättar du dom?Lite 10kr skivor som fått sig en tvätt. Lite mer pyssel då fodralen luktade en del så fått åka i ozon maskinen, hoppas det hjälper.
![]()
Kör en blandning av isopropanol, destillerat vatten och några droppar spolglans. Torkar av med destillerat vatten sen. Vet inte om det är rätt eller fel, men funkar bra för mig.Hur tvättar du dom?
Kör en blandning av isopropanol, destillerat vatten och några droppar spolglans. Torkar av med destillerat vatten sen. Vet inte om det är rätt eller fel, men funkar bra för mig.
Apropå tvätt av vinylskivor, äger någon en sådan här (eller liknande) och kan uttala sig om ifall det är något som är värt att investera i ?
![]()
Tack !Just den för ett jävla liv. Det finns tystare, men dyra. Den ska dessutom hysas någonstans. Sedan "måste" du ju investera i tillverkarens svindyra hokuspokusvätskor, vilka säkert bara innehåller dest.vatten blandat med Isopropanol.
Bättre att göra som Empa. Frågan är om man ens behöver dest.vatten. Möjligen om ens kranvatten är mycket kalkrikt.
Någon mekanisk borstning, eller är det bara spray som gäller? (Har aldrig tvättat skivor annat än att torka bort spilld ölKör en blandning av isopropanol, destillerat vatten och några droppar spolglans. Torkar av med destillerat vatten sen. Vet inte om det är rätt eller fel, men funkar bra för mig.
Någon mekanisk borstning, eller är det bara spray som gäller? (Har aldrig tvättat skivor annat än att torka bort spilld öl)
Ja en luddfri mikrofiberduk och drar runt längs med spåren så att säga.Någon mekanisk borstning, eller är det bara spray som gäller? (Har aldrig tvättat skivor annat än att torka bort spilld öl)
Går du upp ett par tusenlappar så får du en ultraljudstvätt istället. HumminGuru har fått fin kritik trots sitt förhållandevis låga prisläge.Apropå tvätt av vinylskivor, äger någon en sådan här (eller liknande) och kan uttala sig om ifall det är något som är värt att investera i ?
![]()
Nice. Skall prova när någon knastrig rackare dyker upp bland de senaste veckornas inköp.Ja en luddfri mikrofiberduk och drar runt längs med spåren så att säga.
Madonna skivan var riktigt knastrig innan tvätt och blev helt ok efter så värt att testa på knastriga skivor
Du kan säkert köra med kranvatten om du har låg kalkhalt. Är mest om det blir kalkavlagringar, jag torkar med mikrofiberduk direkt efter så går säkert bra med kranvatten när jag tänker efter.
Har du en sån eller vet om just ultraljudstvätt är överlägset den typen som kör med vätskor ?Går du upp ett par tusenlappar så får du en ultraljudstvätt istället. HumminGuru har fått fin kritik trots sitt förhållandevis låga prisläge.