• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Minerva-Pannan; 520

32F9170C-EFF1-4644-820C-B4427143D04A.jpeg

Är sugen på min första Panerai har spanat på de lite mindre modellerna har sett en Pam 74 med Zenitverk vad säger ni om denna modell, är det någon som haft en sådan eller har ni någon annan modell i 40 till 42 mm som ni kan rekommendera mig att kolla på

Är sugen på min första Panerai har spanat på de lite mindre modellerna har sett en Pam 74 med Zenitverk vad säger ni om denna modell, är det någon som haft en sådan eller har ni någon annan modell i 40 till 42 mm som ni kan rekommendera mig att kolla på
PAM1392 är väl en ganska populär instegsmodell i 42 mm. "Nackdelen" är väl att den har datum och är automatisk men det kan ju underlätta övergången om det är den första pannan som man införskaffar.

Du ska veta att 74:an är 16mm tjock, vilket ger den andra proportioner än nyare Panerai. Den bärs enligt utsago ungefär som en Omega PO 42mm. Nyare Panerai sitter närmare handleden, vilket jag personligen föredrar. Jag tycker inte att jag får "Panerai-känsla" när jag provat de gamla 40mm Luminor, det är något annat. :)

1392 som Hirtius sa är rimlig. Det finns många bra Radiomir 1940, såsom 512, 620, m.fl. som då inte har kronskyddet, men sitter bra och nära handleden, och ändå ger en hel del känsla. En annan variant, som ger en annan känsla, för de är extremt mycket tunnare och inte så tåliga (30m WR) är Due 42mm.

Men med det sagt, de flesta som trillat in i tråden här och ställt samma fråga har ändrat sig när de provat en 44mm vanlig Luminor 'bettarini', exempelvis 560. :)

Tillbaka
Topp