Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åh vad man blir glad när du dyker upp igen, logo eller inte!Alltid fram denna panna när solen gör visit![]()
Måste säga att jag blev imponerad av att någon som skjuter lerduvor första gången var så pass bra.Varit ute och lekt med @Mw79 idag![]()
@Caravelle33 Natural born killerMåste säga att jag blev imponerad av att någon som skjuter lerduvor första gången var så pass bra.
Om du är en vegoduva, eller lerduva@Caravelle33 Natural born killer
Alltså ❤Kaffepanna PAM309![]()
42 finns iaf:Är det möjligt att köra stållänk till Submersible? Försökte slänga ett öga bakåt i tråden men hittade inget
Är det möjligt att köra stållänk till Submersible? Försökte slänga ett öga bakåt i tråden men hittade inget
Andra = jag?Finns till 44 också, typ som till PAM170. Osäker på hur en länk sitter på samtliga subbar dock, vet att andra har experimenterat och eventuellt slipat lite för att få till passformen.
Yes. Den är awesome.Testade nya 44mm kronografen på eventet på Krons, den länken var mycket braKändes skön och smidig.
Andra = jag?
Jag som jämfört lite länkar kan bara säga att länken till 42mm sub är frikkin' awesome. Och det kan bli intressant med kommande 44mm sub, för på dem kanske nya 24mm 1950-länken passar.
Men, så här är det väl?Det verkar inte gå att köpa länk till 42 mm sub i alla fall inte 1055, har frågat både Krons och mailat Panerai (2ggr) och alltid fått till svar att det inte finns, detta efter att den blå 42 mm suben med länk kommit ut.
Jag har svårt att tro att 1055 har andra dimensioner än den blå 42 mm med länk, kan ha fel förstås annars känns det märklgt.
Samtidigt sa @Norrland igår att hans 1074, som också har p.900-verket, är 13,3mm ... inser jag nu ... så mina siffror kanske inte alls stämmer.Men, så här är det väl?
682 har p.900-verket och är typ 14.4 mm tjock tror jag. På 682 har det satts länk från 722 och 1028, det har jag till och med sett i verkligheten, och det satt där utan modifikation.
973 har p.910-verket och är tunnare, typ 13,2-3 eller så ... där kan jag tänka mig att länken inte passar.
1068, den nya blå, har väl också p.900-verket och är typ 14,4mm? Så den länken borde ju vara samma som 722/1028 då.
1055 har även det p.900-verket, eller hur? Och är typ 14,4mm?
Yes!Samtidigt sa @Norrland igår att hans 1074, som också har p.900-verket, är 13,3mm ... inser jag nu ... så mina siffror kanske inte alls stämmer.
Men att 973 och 682 är olika tjocka, det vet vi i alla fall, eller hur?
682 har P.9010 .. Därför är den lite tjockare än 973, 683, 1055 mfl som har P.900.Men, så här är det väl?
682 har p.900-verket och är typ 14.4 mm tjock tror jag. På 682 har det satts länk från 722 och 1028, det har jag till och med sett i verkligheten, och det satt där utan modifikation.
973 har p.910-verket och är tunnare, typ 13,2-3 eller så ... där kan jag tänka mig att länken inte passar.
1068, den nya blå, har väl också p.900-verket och är typ 14,4mm? Så den länken borde ju vara samma som 722/1028 då.
1055 har även det p.900-verket, eller hur? Och är typ 14,4mm?