• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Lenne81

Cartier
2-Faktor
Tycker det ganska klart syns att det är painted dial på 111:an (båda bilderna) och är det en F serie så är det som det ska vara. Mycket bättre imo men det beror ju på vad man gillar såklart.
Tack för infon. Ja, jag är inte orolig att den inte är som den ska. Läste att F så var det inte sandwich. Vara bara mer det att det stod att det skulle vara det i annonsen. Ser även ut att misstämma med texten längst ner i annonsbilden och klockan jag fick hem.

Jag är inte van att det kan bli så här fel när man köper från butik.
Tack för era svar, då har jag lite mer kött på benen och jag gör inte bort mig när jag skriver och förklarar att jag inte verkar ha fått den klockan jag beställde.
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Fick hem en 111:a i riktigt fint skick. Har dock en fundering som säkert ni experter kan hjälpa mig med.
Hade hem en 112 med sandwich-tavla som var riktigt fin men klockan hade andra problem så den skickades tillbaka.
Hittade en 111:a istället som också skulle ha en sandwich-tavla så jag slog till på den istället. Fick hem den men det känns inte som denna har en sandwich-tavla utan att den mer är stämplad och sen målat med lysmassa, är jag helt ute och cyklar? Bifogar bild på 111:an samt bilden på klockan från annonsen. Bifogar även en bild på 112:an som hade sandwich-tavla.
Det där är en painted dial, exakt samma på min 000.
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
IMG_20211130_233923.jpg
IMG_20211130_203825.jpg
 

Simeone

Cartier
Fick hem en 111:a i riktigt fint skick. Har dock en fundering som säkert ni experter kan hjälpa mig med.
Hade hem en 112 med sandwich-tavla som var riktigt fin men klockan hade andra problem så den skickades tillbaka.
Hittade en 111:a istället som också skulle ha en sandwich-tavla så jag slog till på den istället. Fick hem den men det känns inte som denna har en sandwich-tavla utan att den mer är stämplad och sen målat med lysmassa, är jag helt ute och cyklar? Bifogar bild på 111:an samt bilden på klockan från annonsen. Bifogar även en bild på 112:an som hade sandwich-tavla.

Kul, fick också hem en 111a med painted dial i veckan.. dessvärre var den ej i bra skick så den fick åka tillbaka samma dag.
Föredrar painted, men bra ref oavsett

Edit: Glömde svara på frågan.. annonsbilden på 111an har sandwich tavla. Skiljer sig både lite i storlek och kulör på texten på painted vs sandwich
 
Senast ändrad:

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Kul, fick också hem en 111a med painted dial i veckan.. dessvärre var den ej i bra skick så den fick åka tillbaka samma dag.
Föredrar painted, men bra ref oavsett

Edit: Glömde svara på frågan.. annonsbilden på 111an har sandwich tavla. Skiljer sig både lite i storlek och kulör på texten på painted vs sandwich
Tråkigt att höra! Var skicket inte som utlovat av säljaren?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker däremot att index på klockan i bilden från annonsen ser mer utskurna ut (men svårt att se när den är rakt framifrån, men om man kollar på index kring sekundvisaren och 6:an så tycker jag de ser utskurna ut).
Ser de ut som nedsjunkna bokstäver är de painted, de andra painted som sitter med ovanpå tavlan kallar vi kallt för sausage dial.

den är icke sandwich i mina ögon den du kikat på
 

Lenne81

Cartier
2-Faktor
Kul, fick också hem en 111a med painted dial i veckan.. dessvärre var den ej i bra skick så den fick åka tillbaka samma dag.
Föredrar painted, men bra ref oavsett

Edit: Glömde svara på frågan.. annonsbilden på 111an har sandwich tavla. Skiljer sig både lite i storlek och kulör på texten på painted vs sandwich
Tack för svar! 🙏
Tråkigt att höra att din inte var i det skick du förväntade dig. Men du får trösta dig med att du får ut och jaga igen.
Hoppas du hittar det du söker efter och tack än en gång för svaret.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det är fan för mörkt för att ta en fin bild nu, men fick feeling faktiskt.
Stod på balkongen med snoret hängandes som en snabel från snoken på mig och tänder som hackade likt kastanjetter i flera minuter för att ta bilden.
Nu är jag rädd att jag fått förfrysningsskador på fötterna och att länsman ska komma och såga av mig benet som de fick göra på Raskens.
C3531A22-F3D2-4B4B-9FA8-2DE828689E6D.jpeg
 
Topp