• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Caravelle33

Vacheron
För första gången på ett icke @oddface strap
A6E96FF1-AD42-4B44-9501-075AA30E996E.jpeg
 

Matte1970

Cartier
Gillar starkt Panerai, men har dock aldrig ägt någon. För en oinvigd i Panerai världen så är det svårt att veta vilka modeller som är de mest exklusiva då de i min värld ser någorlunda lika ut (jaja, jag vet att andra har säkert en annan åsikt 😉). Andra märken är det lättare att se vilka modeller som tillhör det mer exklusiva segmentet. Hur funkar Panerais model/referens-serier? Är lägst nummer billigast eller hur funkar det?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gillar starkt Panerai, men har dock aldrig ägt någon. För en oinvigd i Panerai världen så är det svårt att veta vilka modeller som är de mest exklusiva då de i min värld ser någorlunda lika ut (jaja, jag vet att andra har säkert en annan åsikt 😉). Andra märken är det lättare att se vilka modeller som tillhör det mer exklusiva segmentet. Hur funkar Panerais model/referens-serier? Är lägst nummer billigast eller hur funkar det?

ingen korrelation mellan referenser och pris i form av högt och lågt. De kör lite vilt där.

tips är att kolla på typ watchbase.com för att söka bland referenser och ser vad du gillar mest, och sen kollar du c24 efter vad en sån kan kosta dig.

kan även betrygga med att ingen panna har precis allt du vill ha. Antingen kommer någon vara ”fel”, eller så är priset det.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Håller på att räkna på en budget för renovering till nya huset och fick omedelbart en klump i magen. Bytte genast till 685 och började fota lite för att försöka intala mig själv att den måste stanna

A5DB2CD5-4FAB-4315-A158-8F244027C44D.jpeg
6D9ED2B8-BC83-46DC-88E7-527FAE4A2601.jpeg
DB240825-2E07-48F2-9197-028355D33375.jpeg
Kämpa! Ett skit när det blir så. Men om den måste gå får du trösta dig med att värdet på huset efter renoveringen rimligtvis borde ge utrymme för att köpa igen den senare.
 
Topp