Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag håller på och gör egen gin hemma.. i brist på saker att göra.. eller aa, typ.. jag bränner såklart inte spriten själv, använder färdig vodka som grundDen här karantänen tar på mig
![]()
Om du inte bränner själv så räknas det inte! En äkta hipster har en apparat i källaren.Jag håller på och gör egen gin hemma.. i brist på saker att göra.. eller aa, typ.. jag bränner såklart inte spriten själv, använder färdig vodka som grund
![]()
Jag är inte en äkta hipster helt enkelt... yetOm du inte bränner själv så räknas det inte! En äkta hipster har en apparat i källaren.
Det säger dom alla!Jag är inte en äkta hipster helt enkelt... yet
Sluta nu! Jag har inte råd.
Sluta nu! Jag har inte råd.
Kronskydd 1800, glas 3000, bezel 1300, polering 1000, service 5500. Summa 12.600 men jag betalade alltså bara självrisken och hade redan räknat med servicen för den gick typ 2 minuter för snabbt per dygn. Så totalt 4000:- mindre än jag räknat med och en klocka som är som ny. Det blir ett rött band från oddface för övrigt.Välkommen hem. Får man fråga vad som byttes och vad kalaset gick på?
Jisses. Grattis!Kronskydd 1800, glas 3000, bezel 1300, polering 1000, service 5500. Summa 12.600 men jag betalade alltså bara självrisken och hade redan räknat med servicen för den gick typ 2 minuter för snabbt per dygn. Så totalt 4000:- mindre än jag räknat med och en klocka som är som ny. Det blir ett rött band från oddface för övrigt.
Kronskydd 1800, glas 3000, bezel 1300, polering 1000, service 5500. Summa 12.600 men jag betalade alltså bara självrisken och hade redan räknat med servicen för den gick typ 2 minuter för snabbt per dygn. Så totalt 4000:- mindre än jag räknat med och en klocka som är som ny. Det blir ett rött band från oddface för övrigt.
Det var repor, det hade inte läckt in vatten eller så. Baksidan hade klarat sig helt och spännet var fint. Den låg nog åt samma håll i tvättmaskinen hela tiden. Hade jag betalat själv så hade jag nöjt mig med polering och inte bytt kronskyddet eller bezelen. Osäker på om dom kunnat få den som ny med bara polering men eventuellt hade det gått, djupare än så var det inte. Om jag ställde minutvisaren på 25 så syntes inte sprickan i glaset alls, den gick från mitten och ut till en kant, så två gånger per dygn var glaset fint. Flera som jag berättat för har menat att en dykarklocka borde klara tvättmaskin, inte riktigt säker på hur dom tänkte där, metall som slår mot metall..?Nyfiken fråga, var den helt sönderslagen med sprucket glas eller bara repad?
Kanske lätt att säga, men jag hade bara bytt glaset+service. Lite coolt med battlescars från en tvättmaskinDet var repor, det hade inte läckt in vatten eller så. Baksidan hade klarat sig helt och spännet var fint. Den låg nog åt samma håll i tvättmaskinen hela tiden. Hade jag betalat själv så hade jag nöjt mig med polering och inte bytt kronskyddet eller bezelen. Osäker på om dom kunnat få den som ny med bara polering men eventuellt hade det gått, djupare än så var det inte. Om jag ställde minutvisaren på 25 så syntes inte sprickan i glaset alls, den gick från mitten och ut till en kant, så två gånger per dygn var glaset fint. Flera som jag berättat för har menat att en dykarklocka borde klara tvättmaskin, inte riktigt säker på hur dom tänkte där, metall som slår mot metall..?
Den kanske får stanna ändå.
![]()
Tror faktiskt jag ska vara smart och behållaDumt att sälja den skönheten
Hade jag betalat själv så hade jag gjort så, blev förvånad att försäkringsbolaget tog hela kostnaden, flera byten stod på offerten som tillval. Jag velade när jag köpte den om jag ville ha en helt ny klocka eller 112an som enligt mig har den absolut snyggaste baksidan. Nu fick jag som både och.Kanske lätt att säga, men jag hade bara bytt glaset+service. Lite coolt med battlescars från en tvättmaskin
Å andra sidan är det lockande med en fräsch klocka.
Jag som trodde hipsters föredrog att odla sånt som ger en simmig blick av all kontemplation.Om du inte bränner själv så räknas det inte! En äkta hipster har en apparat i källaren.
Förstår det, det är bara att tacka och ta emot när man får betala mindre totalt än vad en vanlig service kostarHade jag betalat själv så hade jag gjort så, blev förvånad att försäkringsbolaget tog hela kostnaden, flera byten stod på offerten som tillval. Jag velade när jag köpte den om jag ville ha en helt ny klocka eller 112an som enligt mig har den absolut snyggaste baksidan. Nu fick jag som både och.
Jag kollade runt på Nymans och klockan jag blev mest sugen på var en radiomir. Försöker skaka av mig det och tänker att jag köpt nog med klockor för ett tag, men...
Det där sista förstod jag inteFörstår det, det är bara att tacka och ta emot när man får betala mindre totalt än vad en vanlig service kostar
Angående det andra - Försök att nöta lite på denna ett tag, klättrar man ner i flipparträsket så är det svårt att klättra upp igen.. Men du kanske är bekant med problemet![]()
Nä, men det förstår jag att du inte förstår.. om du förstårDet där sista förstod jag inte![]()
Jag har plats i lådan för fler, här flippas inget. Tänkte att det borde vara enkelt här att hitta argument för varför man behöver båda. Älskling, det är en investering och titta dom är nästan inte lika varandra alls. Ingen bygel på den här, ser du?Förstår det, det är bara att tacka och ta emot när man får betala mindre totalt än vad en vanlig service kostar
Angående det andra - Försök att nöta lite på denna ett tag, klättrar man ner i flipparträsket så är det svårt att klättra upp igen.. Men du kanske är bekant med problemet![]()
Eftersom du är nöjd med din 44mm Bettarini Luminor så kanske du ska kika på 47mm Radiomir (samma längd typ, och mindre breda då de saknas kronskyddet, "bara" urtavlan är större), det finns en 448 på Nymans och en 232 på Krons exempelvis, som båda är schyssta "investeringar" och tillräckligt olika för att älsklingen kanske inser det själv.Jag har plats i lådan för fler, här flippas inget. Tänkte att det borde vara enkelt här att hitta argument för varför man behöver båda. Älskling, det är en investering och titta dom är nästan inte lika varandra alls. Ingen bygel på den här, ser du?
Hehe, försökte undvika att elda på. Men klart du skall ha en Radiomir!Jag har plats i lådan för fler, här flippas inget. Tänkte att det borde vara enkelt här att hitta argument för varför man behöver båda. Älskling, det är en investering och titta dom är nästan inte lika varandra alls. Ingen bygel på den här, ser du?