• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Superjon

Omega
Titan och snö.
3B5C85A1-7CAD-4518-B15E-04E8711E91AB.jpeg
 
Hur ser panelen på skillnaderna mellan 389 och 1389? Själv har jag bara testat 1389 och blev mycket förtjust, men min känsla är att 389 är lite renare (inga blåa vidare) och säkert lite tjockare…

Hade jag bara sluppit de babyblå detaljerna så hade jag gärna kört 1389
Jag har 1389 och störs inte av de babyblå detaljerna, dock så har jag versionen då det endast är sekundvisaren som är blå och texten är grå.
Tyvärr är den iväg på ett par garantärenden men hoppas på att vara tillbaka denna månaden!

Stort grattis till 389 @Caravelle33!! Hoppas på att brorsan kommer hem snart!
 

Caravelle33

Vacheron
Jag har 1389 och störs inte av de babyblå detaljerna, dock så har jag versionen då det endast är sekundvisaren som är blå och texten är grå.
Tyvärr är den iväg på ett par garantärenden men hoppas på att vara tillbaka denna månaden!

Stort grattis till 389 @Caravelle33!! Hoppas på att brorsan kommer hem snart!
Den är toppen, hoppas den snart är hemma igen!
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Den är jäkligt bra. Älskar att de har stavindex på den 😍

Kan bara hålla med! Gillar också att dom inte är helt vita

Håller med 100%

Mycket lättare att matcha med läder än 1389 och alla andra moderna subbar.

Jag kommer med största sannolikhet endast köra min 683 på gummi.

Har haft 692 och 1305 tidigare men upplever som du säger att 389 funkar mycket bättre på läder.
Instämmer helt med det ni säger... men vill ändå skjuta in min personliga åsikt. 305/1305 389/1389 är samtliga helt fantastiskt bra Subbar och egentligen skulle man kunna ha alla fyra utan problem, dom är så olika men ändå lika. Vad gäller band så tycker jag ändå att dom är överlägset bäst på gummi tätt följt av canvas, har provat massor a läder men tycker adrig det lirat riktigt. Lite bättre på 305/389... men inte så att det skulle vara avgörande för mig om jag skulle välja en av dom.
Hade även samma känsla med 1074 och 682 när jag lånade den, dom är sjukt bra på accordion gummit... canvas funkade men fick aldrig till det med läder.

Men smaken är som baken... 🍑
 
Topp