• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

A314DD80-4351-4292-97C7-3680786190B4.jpeg
Den där är så jäkla bra 😍

Jag lyfte precis på ögonbryna ordentligt "åka skidor med en guldklocka, är det ett så vist val?!"
Funkar lika bra som ngn annan klocka tycker jag, klockor ska användas. Kan inte se ngn fara med det, sällan en klocka sitter så skyddad som under jacka handskar etc men däremot så känns väl en Sub typ mer sport… men fick feeling för denna idag ⛷😎

Senast ändrad:
Gillar den! Lite mörkare Titanet och den svarta ringen sedan den blå tavlan. Bra tycker jag! Måste väga lätt på armen med tanke på materialen och 42mm? Hur känns den på?
Den känns riktigt bra. Riktigt bekväm och känns väldigt sportig på handleden. Som du skriver är den lätt pga materialen, men det var också en av anledningarna till att jag köpte den.

Jag kan väga klockan lite senare idag på matvågen hemma :)

Funkar lika bra som ngn annan klocka tycker jag, klockor ska användas. Kan inte se ngn fara med det, sällan en klocka sitter så skyddad som under jacka handskar etc men däremot så känns väl en Sub typ mer sport… men fick feeling för denna idag ⛷😎
Är väl mer stötar än att man repar den kanske ;) guld eller inte

Exv stakning tänker jag kan inte vara jättebra för en mekanisk klocka. I-landsproblem oavsett...

Exv stakning tänker jag kan inte vara jättebra för en mekanisk klocka. I-landsproblem oavsett...
Med tanke på vilka betydligt värre saker mekaniska klockor var med om under andra världskriget så tror jag lite stakning är okej ;)

Jag tycker alla är så rädda för att använda sina klockor, finns inte en möjlighet att skada en mekanisk klocka genom stakning vill jag påstå. Finns väl aktiviteter där dom kan ta stryk om ngt går på tok men har svårt att se en enda aktivitet i sig som skadar en bra klocka. Har haft Rolex som jag spelat säkert 300 golfrundor med, 100 tals timmar tennis, åkt skidor, snickrat, badat bastu och hoppat direkt i plurret och inte gjort en service på 10 år och klockan var ändå helt perfekt när den väl fick service.
Hoppas inte och tror att även Panerai klarar en hel del även om jag inte spelar tennis och golf med klocka länge.
Skulle inte orka ha ngn klocka om jag gick runt och var rädd om den hela tiden, men självklart är jag inte heller oförsiktig…

Farligare att gå med den på krogen😎

Tillbaka
Topp