Det ska du göra! Finns en anledning till att den vann paneraicentrals "best panerai ever"-poll för några år senJäklar vad jag tycker om denna!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ska du göra! Finns en anledning till att den vann paneraicentrals "best panerai ever"-poll för några år senJäklar vad jag tycker om denna!
![]()
Magisk!Wrist shot i dagsljus
PAM01279
![]()
Tack! Canon EOS M6 Mark II & EF-M 32mm f/1.4Magisk!
Vad är det för setup du använder för att ta dessa bilder?
För någon som inte äger en kamera förutom den på telefonen så låter det där väldigt proffsigtTack! Canon EOS M6 Mark II & EF-M 32mm f/1.4
Just i detta fall var det inget mer än molnigt dagsljus ute på balkongenUnderlättar ju mycket med ett matt case när man vill undvika reflektioner.
Annars lite varierat, ibland använder jag tavlor med bakplåtspapper, små photoboxes och trådlösa speedlite-blixtar inomhus, men har ingen professionell studio eller så.
Du har en i telefonenFör någon som inte äger en kamera förutom den på telefonen så låter det där väldigt proffsigt
Finns det några bra "allround" kompaktkameror där ute till en rimlig peng? Fota klockor, familj, resor etc...
Det har jag, men vem behöver inte fler prylar?Du har en i telefonen
Ni får givetivs göra som ni villJag tycker alla är så rädda för att använda sina klockor, finns inte en möjlighet att skada en mekanisk klocka genom stakning vill jag påstå. Finns väl aktiviteter där dom kan ta stryk om ngt går på tok men har svårt att se en enda aktivitet i sig som skadar en bra klocka. Har haft Rolex som jag spelat säkert 300 golfrundor med, 100 tals timmar tennis, åkt skidor, snickrat, badat bastu och hoppat direkt i plurret och inte gjort en service på 10 år och klockan var ändå helt perfekt när den väl fick service.
Hoppas inte och tror att även Panerai klarar en hel del även om jag inte spelar tennis och golf med klocka länge.
Skulle inte orka ha ngn klocka om jag gick runt och var rädd om den hela tiden, men självklart är jag inte heller oförsiktig…
Farligare att gå med den på krogen![]()
1279 - 78 gramGillar den! Lite mörkare Titanet och den svarta ringen sedan den blå tavlan. Bra tycker jag! Måste väga lätt på armen med tanke på materialen och 42mm? Hur känns den på?
Älskar dessa detaljer. 78 gram det är lätt det!1279 - 78 gram
911 - 112 gram
Verkar vara fullt normalt i mitt tyckeHelt underbar! Kan inte förstå hur jag har lyckats sälja 3 exemplar, jag måste ha något allvarligt fel!
Ord!Jag tycker alla är så rädda för att använda sina klockor, finns inte en möjlighet att skada en mekanisk klocka genom stakning vill jag påstå. Finns väl aktiviteter där dom kan ta stryk om ngt går på tok men har svårt att se en enda aktivitet i sig som skadar en bra klocka. Har haft Rolex som jag spelat säkert 300 golfrundor med, 100 tals timmar tennis, åkt skidor, snickrat, badat bastu och hoppat direkt i plurret och inte gjort en service på 10 år och klockan var ändå helt perfekt när den väl fick service.
Hoppas inte och tror att även Panerai klarar en hel del även om jag inte spelar tennis och golf med klocka länge.
Skulle inte orka ha ngn klocka om jag gick runt och var rädd om den hela tiden, men självklart är jag inte heller oförsiktig…
Jo jag letar men få står att finna!Verkar vara fullt normalt i mitt tyckeDet finns ju ofta något annat som hägrar som gör att tex en fin 422 får flytta. Sen om det blev rätt beslut i långa loppet…. Kanske blir en fjärde snart @Caravelle33
?
Alla får göra som man villNi får givetivs göra som ni vill, each to their own
Samma med dem som varvar sin bil när den är kall, eller tvättar med borstar etc etc etc säkert ingen fara ...
Ser inte vitsen med att snickra/spela tennis/gymma etc med en klocka för 100k på sig
Att använda en sådan klocka på exv gymmet eller när man snickrar ser jag inget syfte med överhuvudtaget. Om man är snudd på pedantisk så borde det vara ganska självklartAlla får göra som man vill
omvänt ser inte jag vitsen att lägga 100k på en klocka som man inte vågar/vill använda i vardagen… vad ska man då ha den till?
finklocka, finskor, finbyxor, finsoffa, finporslin är något som inte existerar för mig. Det jag äger ska användas annars åker det ut…
Vill dock påpeka att ja ändå är extremt noggrann med mina saker, på gränsen till pedant…
Jag tar det försiktigt med mina klockor ... när jag åker skidor eller cyklar eller så med dem ... fast när jag spelar squash så har jag en annan klocka på mig än en Panerai.Alla får göra som man vill
omvänt ser inte jag vitsen att lägga 100k på en klocka som man inte vågar/vill använda i vardagen… vad ska man då ha den till?
finklocka, finskor, finbyxor, finsoffa, finporslin är något som inte existerar för mig. Det jag äger ska användas annars åker det ut…
Vill dock påpeka att ja ändå är extremt noggrann med mina saker, på gränsen till pedant…
PeaceAtt använda en sådan klocka på exv gymmet eller när man snickrar ser jag inget syfte med överhuvudtaget. Om man är snudd på pedantisk så borde det vara ganska självklartHar Casio för det
Det är jag det
Peaceand
Vi får tycka olika...
Blev sugen på att väga min.1279 - 78 gram
911 - 112 gram
Jag tycker alla är så rädda för att använda sina klockor, finns inte en möjlighet att skada en mekanisk klocka genom stakning vill jag påstå. Finns väl aktiviteter där dom kan ta stryk om ngt går på tok men har svårt att se en enda aktivitet i sig som skadar en bra klocka. Har haft Rolex som jag spelat säkert 300 golfrundor med, 100 tals timmar tennis, åkt skidor, snickrat, badat bastu och hoppat direkt i plurret och inte gjort en service på 10 år och klockan var ändå helt perfekt när den väl fick service.
Den vill ingen få i huvudet, effektivare än många andra tillhyggenjag är varsam med min 004 på krogen, där är 243 säkrare![]()
Den vill ingen få i huvudet, effektivare än många andra tillhyggen![]()
Snyggt, Olegs hajband är min nya favorit. Snyggt och bekvämttillhygget fick åka med idag
![]()
![]()
Kan inte du väga den på en matvåg när du har möjlighet? Skulle vara intressant att jämföra mot en bettarini i stål
Enjoy!
Snyggt, Olegs hajband är min nya favorit. Snyggt och bekvämt![]()
Absolut, kan lösa det efter helgenKan inte du väga den på en matvåg när du har möjlighet? Skulle vara intressant att jämföra mot en bettarini i stål![]()
Fan! Har du inte med dig en våg ut i backen? Svagt!Absolut, kan lösa det efter helgen
Tror jag kollat 61:an mot 001 ngn gång men hittar inte igen resultatet